مدیریت شبکه های اجتماعی

_

شبکه‌های اجتماعی به پلتفرم‌هایی گفته می‌شود که افراد با عضویت در آن‌ها با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند. مدیریت شبکه‌های اجتماعی بخشی از بازاریابی شبکه‌های اجتماعی است که شامل ایجاد، زمان‌بندی و ارزیابی محتوای ارسال‌ شده در پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی می‌شود.

مدیریت شبکه‌های اجتماعی به‌ معنای مدیریت ارتباط شما با مخاطبین و کاربران فعال در شبکه‌های اجتماعی می‌باشد که به حوزهٔ کسب‌ و کار یا خدمات شما علاقه‌مند هستند. تولید و مدیریت محتوا به‌ منظور جلب اعتماد مشتریان و کاربران برای خرید خدمات یا محصولات شما یکی از اساسی‌ترین کارها در مدیریت شبکه‌های اجتماعی می‌باشد.

امروزه شبکه‌های اجتماعی نقش بسیار پررنگی در رشد سریع کسب‌ و کارها و برندها دارند. لازم است بدانید ۳.۲ میلیارد نفر در سراسر دنیا در شبکه‌های اجتماعی فعال می‌باشند؛ در نتیجه این فضا بستر خوبی برای رشد و ارائه خدمات است. مدیریت شبکه‌های اجتماعی از دیدگاه بازاریابی دیجیتال امری ضروری است؛ چرا که اکثریت کاربران کسب‌ و کارها، خدمات و شرکت‌ها در حال حاضر در پلتفرم‌هایی مانند فیس‌بوک، تلگرام، توییتر و اینستاگرام فعالیت دارند. به همین علت، بسیار مهم است که مدیریت شبکه اجتماعی خود را بهینه کنید.

با توجه به جمعیت رو به‌ رشد کاربران و مصرف‌کننده‌هایی که روزانه از طریق شبکه‌های اجتماعی با برندها و خدمات‌ دهندگان جدیدی آشنا می‌شوند، مدیریت شبکه‌های اجتماعی برای رشد و پیشرفت بسیار ضروری خواهد بود. 

جایگاه شبکه های اجتماعی در دنیای امروز

_

امروزه انسان‌ها بخش مهمی از زندگی خودشان را به شبکه‌های اجتماعی اختصاص می‌دهند. بیشتر مردم روزانه بدون هیچ دلیل خاصی و صرفاً برای سرگرمی و … چند ساعت از وقت خود را در شبکه‌های اجتماعی می‌گذرانند. به همین دلیل، بستر کاملاً آماده‌ای برای داشتن کسب‌ و کاری پرسود با مشتری‌های بسیار فراهم است؛ اما برای استفاده مناسب و کاربردی از این بستر، به مدیریت شبکه‌های اجتماعی نیاز دارید.

مزایای مدیریت شبکه های اجتماعی

_
  • افزایش فروش: با شناخته شدن بیشتر و تعامل بهتر با کاربران، بازدهی و فروش نیز بیشتر می‌شود.
  • تعامل بهتر با مخاطبان: شما می‌توانید با مشتریان خود تعامل ایجاد کنید تا موارد مورد علاقه یا نقاط ضعفی را که از خدمات شما مطرح می‌کنند، بررسی کنید.
  • وفا دار سازی مشتری: برای افزایش وفاداری مشتری به مدیریت صحیح نیاز دارید. با مدیریت صحیح می‌توانید از بازخورد مشتریان در رابطه با کالا یا خدمات خود آگاه شوید.
  • کاهش هزینه تبلیغات و بازاریابی: بازاریابی و دیده شدن در شبکه‌های اجتماعی بسیار آسان‌تر و کم‌هزینه‌تر از دنیای واقعی است.
  • شناخت دقیق مخاطب: با فعالیت در شبکه‌های اجتماعی می‌توانید درک بهتری از کاربران و خواسته‌هایشان داشته باشید و هدف‌دار عمل کنید.
  • افزایش اعتبار سایت و آگاهی مشتریان از خدمات: ارتباط بیشتر و تعامل بهتر با مخاطب باعث می‌شود کاربران نسبت به خدمات شما درک و آگاهی بیشتری پیدا کنند.
  • افزایش ترافیک وب‌سایت: طبیعتاً با شناخته شدن بیشتر و جذب بهتر مخاطب، وب‌سایت شما رونق بیشتری می‌گیرد.
  • ایجاد اعتماد و ساخت ارتباط طولانی‌ مدت: نداشتن حساب کاربری در شبکه‌های اجتماعی، نکته‌ای منفی برای کسب‌ و کار شما به حساب می‌آید. مسلماً داشتن یک برنامه استراتژیک قدرتمند در شبکه‌های اجتماعی در اعتبار شما نقش مهمی دارد.
  • کمک به SEO: برای رتبه‌بندی سایت‌ها در گوگل عوامل بسیاری دخیل می‌باشند که مشارکت در شبکه‌های اجتماعی یکی از این عوامل است.

استراتژی های بازاریابی در شبکه های اجتماعی

_

مدیریت شبکه‌های اجتماعی بدون تدوین استراتژی غیرممکن خواهد بود. باید پیش از ورود به پروسه تولید محتوا، ساخت صفحه در اینستاگرام یا … و سایر جزئیات به فکر ایجاد استراتژی قدرتمندی باشید. هنگام شروع باید برای شناخت مخاطب و آنچه که برای او مهم است، زمان زیادی اختصاص دهید.

اهمیت مدیریت شبکه های اجتماعی

_

شبکه‌های اجتماعی فرصت بی‌نظیری به کسب‌ و کارها هدیه کرده‌اند. با مدیریت شبکه‌های اجتماعی، می‌توانید شانس تبلیغ و معرفی خدمات خود را افزایش دهید. شبکه‌های اجتماعی به همان میزان که امکان تعامل کاربران را با یکدیگر گسترش داده‌اند، به همان مقدار نیز امکان ارتباط بازاریابان با مشتریان و به کار بردن روش‌های بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی را هم گسترش داده‌اند. مدیریت شبکه‌های اجتماعی امروزه یکی از ملزومات هر کسب‌ و کار و شرکتی می‌باشد. زمانی که شما به‌عنوان مدیر کسب‌ و کار یا خدمات‌دهنده تصمیم می‌گیرید که در فضای مجازی فعالیت داشته باشید، قطعاً به فکر پیشرفت و توسعه مجموعه خود هستید. قرن حاضر، بهترین زمان برای ورود به دنیای اینترنت و کسب درآمد در آن است و یکی از بهترین بسترهایی که می‌توانید نهایت استفاده را از آن ببرید، شبکه‌های اجتماعی می‌باشد. مدیریت شبکه‌های اجتماعی به شما امکان می‌دهد تا بتوانید مخاطبان زیادی جذب کنید. اگر تصمیم دارید خدمات، کسب‌ و کار یا برند خود را به شکل کامل و مناسب در بستر اینترنت به نمایش بگذارید، شبکه‌های اجتماعی را بسیار جدی بگیرید.

مدیریت شبکه‌های اجتماعی از مواردی است که خلاقیت و نوآوری در آن دارای اهمیت بسیاری است و حرف اول را می‌زند. شرکت وبانو با نیروهای خلاق و متخصص در زمینه شبکه‌های اجتماعی به شما کمک می‌کند تا بتوانید مدیریت درستی در شبکه‌های اجتماعی مربوط به کسب‌ و کارتان داشته باشید.

کدام یک از شبکه های اجتماعی برای کسب و کار شما مناسب تر است؟

_

پس از تدوین استراتژی برای مدیریت شبکه‌های اجتماعی، نوبت این می‌رسد که شبکه اجتماعی‌ را که مخاطبان هدف در آن فعالیت دارند، انتخاب نمایید. در ادامه لازم است که در آن شبکه اجتماعی حساب کاربری ایجاد کنید. برخی از شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک، اینستاگرام و لینکدین قابلیت‌هایی برای کسب‌ و کارها ایجاد کرده‌اند. حال باید طبق اصول و با توجه به هدف کسب‌ و کارتان، شبکه اجتماعی مناسب خود را انتخاب کنید.

معرفی خدمات وبانو

_