موشن گرافی چیست؟

_

موشن در لغت به معنای پویا و تحرک است. به ویدئوهایی که پیام و محتوای مورد نظر را به صورت متحرک انتقال می دهند، موشن گفته می شود. استفاده از این روش برای برای انتقال پیام مزایای بسیار زیادی دارد. در واقع نه تنها محتوا بسیار تاثیرگذار تر می شود، بلکه زمان کمتری برای انتقال آن نیاز است.

موشن ها به صورت آفلاین و آنلاین از طریق منابع مختلف مانند وب سایت ها و یا هر نرم افزار نمایش ویدئویی در دسترس قرار می گیرند. موشن گرافی به عنوان شکل پویانمایی شده ای از طراحی گرافیکی در نظر گرفته می شود. یکی از مثال های موشن گرافی این می باشد که شما می خواهید، آمارهایی را در محتوای متنی یا ویدئویی خود ارائه دهید، ایجاد جلوه بصری و نمایش افزایش یا کاهش این آمارها می تواند جذابیت خاصی ایجاد کند و به محتوا تفهیم بیشتری القا کند. نمونه دیگری که از موشن گرافی استفاده می شود، طراحی لوگو به صورت متحرک است، که این کار می تواند لوگو را بسیار جذاب کند. اگر قصد انجام موشن گرافی را دارید می توانید به سایت وبانو مراجعه نمایید.

مزایای موشن گرافی

_
  • موشن گرافی ایده های پیچیده را به روش قابل فهم ارائه می کند. با موشن گرافی می توان ایده های پیچیده و مفاهیمی که درک آن ها به طور معمول برای مدتی طول می کشد، را برای مشتریان ساده کرد. همچنین موشن گرافی ها قادر هستند خدمات، محصولات و ایده ها را به گونه ای ارائه دهند که برای بیننده به راحتی قابل هضم باشد.
  • موشن گرافی در مدت زمان کوتاهی بیننده را درگیر می کند. و اگر موشن گرافی آموزنده و جذاب باشد باعث می شود بینندگان آن را به اشتراک بگذارند، که این خود بازاریابی و تبلیغ رایگان در شبکه های اجتماعی محسوب می شود.
  • از موشن گرافی در پلتفرم های دیجیتال گوناگون استفاده می شود. به عنوان مثال با ساخت موشن می توانید در استوری شبکه های اجتماعی، پست های جذاب شبکه های اجتماعی، وب سایت، ایمیل و… استفاده نمایید.
  • از دیگر مزایای موشن گرافی برقراری ارتباط عاطفی شما بین بیننده و محصول می باشد. موشن گرافی می تواند با وارد کردن تخیل و سرگرمی ارتباط عاطفی را بالا ببرد، و حتی ارائه اعداد و ارقام در قالب روایت جذاب و حرکت گرافی برای بیننده جذاب می شود. این یک فرصت فوق العاده برای کسب و کارها است تا به وسیله موشن گرافی با بیننده ارتباط برقرار کنند

انواع موشن گرافی

_
  • ویدئو توضیحی و موشن گرافی

نحوه کار محصول را موشن گرافی توضیحی، به بیننده ارائه می دهد. در بین انوع موشن گرافی ها این نوع پر کاربردتر می باشد. اگر کالا یا خدماتی را میفروشید پیشنهاد می شود از این موشن شکافی استفاده نمایید. با استفاده از ویدئو اطلاعات خود را به راحتی با تصاویر جذاب گرافیکی متحرک در اختیار مشتری قرار می دهید و از طرفی نیز با ساخت این موشن گرافی با مخاطب خود ارتباط برقرار می کنید.

  • ویدئو آموزشی و موشن گرافی

این نوع از موشن گرافی با ویدئو توضیحی متفاوت می باشد. در موشن شکافی با هدف آموزش، به مخاطب خود استفاده از محصول را آموزش می دهید. به طور مثال صاحب یک شرکت حسابداری کالا و خدمات خود را با استفاده از موشن گرافی توضیح می دهد. و نحوه اعمال طرف حساب در نرم افزار خود را با آموزش از طریق موشن گرافی به مخاطب آموزش می دهد.

  • لوگو و موشن گرافی

با استفاده از موشن گرافی و انیمیشن آرم تجاری خود می توانید مخاطب را بهتر جذب نمایید. به یاد داشته باشید که موشن گرافی لوگو نباید خیلی پیچیده باشد و انواع موشن گرافی ها فقط تصاویر ساکنی هستند که برای ایجاد حرکت دستکاری می شوند.

  • رابط کاربری و موشن گرافی

اگر برنامه، سایت یا پلتفرم دیجیتالی ایجاد نموده اید، برای حرکت عناصر گرافیکی از موشن گرافی استفاده کنید. به این صورت آن چه مخاطب شما می بیند در واقع همان چیزی است که به دست می آورد. با استفاده از موشن گرافی فرصت دارید، بهترین  ویژگی های سیستم عامل خود را نشان دهید. و نیز با استفاده از موشن گرافی برنامه و سایت خود را زیبا کنید و بر نکات و جزئیات تاکید نمایید و در ذهن مشتریان خود این گونه با استفاده از موشن گرافی حک شوید.

  • آیکون

یکی از روش هایی که می تواند صفحه نرم افزار یا اپلیکیشن را قوی تر نشان دهد استفاده از انیمیشن در آیکون ها است. هنگامی که بر روی یک دکمه کلیک کنید و حرکت های زیادی ایجاد شود، این باعث پویایی بیشتر اپلیکیشن می شود. آیکون های انیمیشنی زیادی درسایت ها هستند که می توانند منبع الگو گرفتن برای یک پروژه موشن گرافی باشد.

یک طراح موشن گرافی چه کارهایی انجام می دهد؟

_

یک طراح موشن گرافی با استفاده از ابزارها و نرم افزارها آثار هنری مختلفی را برای رسانه ها خلق می کند، و از مهارت های خود برای جان بخشی به تصاویر ثابت و طراحی های بی جان از طریق انیمیشن استفاده می کند. برای انجام موشن گرافی با قیمت مناسب و کیفیت بسیار بالا می توانید در قسمت ثبت سفارش موشن گرافی سفارش خود را ثبت کنید.

نرم افزارهای ساخت موشن گرافی

_
  • فتوشاپ

فتوشاپ اولین نرم افزاری است، که هنرمند موشن گرافی و طراح گرافیک با آن سر و کار دارد. طراحی موشن گرافی به کمک فتوشاپ به مهارت زیادی نیاز دارد و تنها می توان در مواردی مانند برش عکس های متفاوت، تغییر اندازه عکس های بزرگ و طراحی ترکیب بندی های جذاب به کمک ابزارها و فیلترهای مختلف از آن استفاده نمود.

  • ایلاستریتور

ایلاستریتور نرم افزاری است که بسیاری از طراحان موشن گرافی از آن استفاده می کنند. به کمک آن می توانند طراحی های مختلفی به صورت وکتور انجام دهند. در واقع به کمک تصاویر وکتور، طراحی لوگوهای مختلف و شکل ها به سادگی امکان پذیر می باشد. می توان به اندازه های مختلف بزرگ یا کوچک نمود.

  • مایا

با استفاده از نرم افزار مایا کاربر می تواند متن های مختلف را در طراحی های خود به کار بگیرد. توانایی پردازش انیمیشن ها و رندرها این نرم افزار را به یکی از نرم افزارهای پرکاربرد در طراحی موشن گرافی تبدیل کرده است.

  • افترافکت

یکی از ابزارهای اصلی طراحی و ساخت موشن گرافی افترافکت می باشد. افترافکت را نوعی نرم افزار انیمیشن سازی 2/5 بعدی است که امکان طراحی و ساخت انیمیش های دوبعدی و سه بعدی در آن وجود دارد.

  • پریمیر پرو

یکی از نرم افزارهای بسیار قدرتمند برای تغییرات فوق العاده زیبا در ویرایش ها و ترکیبات ویدئویی پریمیر پرو است. پریمیر پرو از محبوب ترین نرم افزارهای تدوین ویدئو می باشد که به وسیله ی ابزارهای قدرتمند برای تغییرات صوتی و تصویری برنامه ای در آن طراحی شده است، که کیفیت و تدوین موشن گرافی شما را به شکل چشمگیری افزایش خواهد داد.

  • موکا

موکا یک نرم افزار فوق العاده برای هنرمندان گرافیک متحرک که به تعویض صفحه و حذف اشیا علاقه مند هستند، می باشد. موکا برای پروژه های تجاری مفید است به طور مثال هنگام ایجاد یک قطعه گرافیکی متحرک در نمونه کارها باید آن را امتحان نمایید.

نکاتی در رابطه با موشن گرافی

_
  • اهداف واقع بینانه و قابل اندازه گیری برای خود مشخص کنید.

اهداف واقع بینانه و قابل اندازه گیری خود را مشخص نمایید. قبل از ساخت موشن گرافی انتظارات خود را تعیین و بودجه مورد نظر را مشخص کنید.

  • با سبک های مختلف آشنا شوید.

برای ایجاد موشن گرافی به کمک نیاز دارید. بنابراین از سایت های مختلف از جمله وبانو بازدید کنید و با سبک های منحصربه فرد آن آشنا شوید.

  • خلاقیت داشته باشید.

یکی از موضوعات بسیار مهم در ساخت موشن گرافی خلاقیت می باشد. باید از یک بک گراند یا تصویر پس زمینه جذاب و یک موسیقی هیجان انگیز برای برانگیختن احساسات مخاطب استفاده نمایید تا پیغام مورد نظر شما بسیار موثر منتقل شود.

  • ارزیابی سریع انجام دهید.

از اطلاعات محصول یا خدمات مورد نظر خود اطلاعاتی ارائه دهید. این کار باعث می شود که مدیران و خلاقان منظور شما از موشن گرافی را دریافت نمایند.

  • ایده های جدید را بپذیرید.

از ایده های جدید که باعث افزایش خلاقیت می شود، استقبال کنید. به این ترتیب باعث می شود مخاطبان زیادی به سمت شما جذب شوند.

معرفی خدمات وبانو

_