طراحی سایت یکی از منعطف ترین و پرتقاضاترین زمینه های صنعت فناوری است. طراحان وب برای کار خود به خوبی پاداش می گیرند و میانگین کل دستمزد سالانه ۶۴۱۹۳ دلار در ایالات متحده است. این رقم شامل حقوق پایه طراح سایت ۵۹۳۰۲ دلار و ۴۸۹۲ دلار به عنوان دستمزد اضافی است. دستمزد اضافی ممکن است کمیسیون، پاداش یا اشتراک سود را در بر بگیرد. البته کارفرما، تجربه و موقعیت مکانی شما نیز ممکن است بر حقوق شما تاثیر بگذارد.

حقوق طراح سایت بر اساس سطح تجربه

دستمزد طراحان وب در سطح ورودی از ۴۵۰۰۰ تا ۷۱۰۰۰ دلار در سال متغیر است. جویندگان کار با ۰-۱ سال سابقه می توانند انتظار حقوقی در این محدوده داشته باشند. برای طراحان سایت جوان، محدوده حقوق سالانه به ۴۸۰۰۰ تا ۷۵۰۰۰ دلار افزایش می یابد. این محدوده دستمزد برای کسانی که ۱-۳ سال تجربه دارند معقول است. طراحان وب با تجربه که ۴ تا ۶ سال در این زمینه کار کرده اند، میانگین حقوق سالانه بین ۵۱۰۰۰ تا ۸۰۰۰۰ دلار دریافت می کنند. دستمزد طراحان ارشد سایت از ۵۵۰۰۰ تا ۸۶۰۰۰ دلار در سال متغیر است.

حقوق طراح سایت بر اساس سطح تجربه

حقوق طراح سایت بر اساس مکان

درآمد در حرفه طراحی وب می تواند بر اساس موقعیت ملی و بین المللی متفاوت باشد. برای درک میانگین حقوق طراحان سایت در ایالات متحده، Glassdoor امکان مشاهده آگهی های شغلی در سراسر کشور را فراهم می کند. به هر حال بهتر است که توجه داشته باشید که این اعداد و ارقام نشان دهنده ی طیف وسیعی از تجربه در طراحی سایت، از سطح مبتدی تا حرفه ای می باشد. در زیر چند ایالت با میانگین بالاترین حقوق سالانه طراحان سایت در ایالات متحده آمریکا آمده است.

        واشنگتن: ۸۴۶۴۵ دلار

        ماساچوست: ۸۳۹۵۷ دلار

        ویرجینیا: ۷۹۳۷۳ دلار

        اورگان: ۷۰۳۲۳ دلار

        نیویورک: ۷۲۶۲۴ دلار

درآمد طراح سایت به صورت فریلنسر و قراردادی

به جای اینکه مستقیماً توسط یک شرکت استخدام شوید، می توانید به عنوان یک طراح سایت آزاد کار کنید. فریلنسینگ نوعی خوداشتغالی است که می تواند به شما اجازه دهد تا محدوده پرداخت خود را در هر پروژه تنظیم کنید. به طور متوسط، طراحان وب آزاد در ایالات متحده سالانه ۵۰۴۱۶ دلار حقوق دریافت می کنند. طراحان وب قراردادی برای تکمیل یک پروژه خاص در یک دوره زمانی از پیش تعیین شده استخدام می شوند. به طور معمول، کارگران قراردادی توسط یک شرکت پرسنل تحت هدایت کارفرما استخدام می شوند. طراحان سایت قراردادی در ایالات متحده به طور متوسط سالانه ۶۸۵۳۴ دلار درآمد دارند. تغییرات عنوان شغل و حقوق عناوین مشاغل طراح وب می تواند بر اساس سطح تجربه، صنعت و تخصص متفاوت باشد. شما می توانید ۱۱ مورد از رایج ترین عناوین شغلی جایگزین برای طراحان وب را در لیست زیر مرور کنید.

        طراح ارشد وب: ۱۰۷۵۲۱ دلار

        طراح اصلی وب: ۸۳۵۰۷ دلار

        طراح ارشد وب: ۹۵۵۵۷ دلار

        توسعه دهنده/مهندس فرانت اند: ۷۸۴۴۷ دلار

        طراح UX (تجربه کاربر): ۸۱,۰۹۲ دلار

        طراح UI (رابط کاربری): ۸۳۰۹۵ دلار

        توسعه دهنده HTML CSS: 69984 دلار

        توسعه دهنده وب تمام پشته: ۷۹,۴۴۷ دلار

درآمد طراح سایت به صورت فریلنسر و قراردادی

یک طراح سایت چه کاری انجام می دهد؟

طراحان سایت قطعا افراد خلاقی هستند که ظاهر یک وب سایت را بهبود می بخشند. به عنوان یک طراح، ممکن است قبل از تبدیل آن به یک وب سایت کارآمد از طریق توسعه وب، طراحی وب سایت را به صورت دیجیتالی طراحی کنید. شما می توانید با طراحان، کپی رایترها و متخصصان بازاریابی دیگر همکاری کنید تا مطمئن شوید که دیدگاه آنها زنده می شود.

این طرح می تواند شامل طراحی خالص باشد و یا این که کل ساختار سایت از جمله توسعه آن را پوشش دهد. شما همچنین می توانید ساختار وب سایت و ناوبری را فرموله کنید. به طور کلی، دامنه نقش بسته به مشتری یا کارفرما متفاوت است. الزامات شغلی برای طراحان وب احتمالاً شامل موارد زیر است:

        ساخت نقشه سایت بر اساس نیازهای کسب و کار های مختلف

        طراحی ماکت با استفاده از نرم افزارهای طراحی مانند Photoshop یا Sketch

        توسعه وایرفریم بر اساس رابط کاربری/تجربه کاربر (UI/UX)

        بهبود وب سایت ها از نظر سرعت و مقیاس پذیری

        تست وب سایت ها در مرورگرها و دستگاه های مختلف

        کد نویسی به وسیله ی HTML/CSS/JavaScript یا از طریق یک سیستم مدیریت محتوا مانند وردپرس یا دروپال

تخصص های طراحی سایت

به عنوان یک طراح سایت، ممکن است بر ایجاد یک نوع وب سایت خاص مانند وب سایت های تجارت الکترونیک تمرکز کنید. از طرف دیگر، می توانید انواع مختلف وب سایت، از جمله وبلاگ ها، فروشگاه های آنلاین، رسانه های اجتماعی، مجلات و وب سایت های مجموعه تجاری ایجاد کنید. با به دست آوردن تجربه بیشتر، ممکن است در یک زمینه خاص در طراحی سایت متخصص شوید که می تواند باعث گرفتن پروژه های با مشخصات بهتر با پتانسیل درآمد بیشتر شود.

طراحان سایت کجا کار می کنند؟

طراحان وب به یکی از دو دسته زیر تقسیم می شوند:

        کسانی که در داخل یا به صورت قراردادی به عنوان بخشی از یک تیم وب یا آژانس کار می کنند

        کسانی که تجارت آزاد یا آژانس خود را اداره می کنند

خوداشتغالی یا فری لنسینگ یک بخش مهم در این زمینه است و طراحان سایت که به صورت ازاد کار می کنند اغلب به صورت قراردادی هستند. اغلب طراحان سایت دفتر کار خانگی دارند و اکثر کارهای خود، حتی گاهی اوقات برای مشتریانی در مناطق دیگر جهان، را از راه دور انجام می دهند،.

همانطور که به عنوان یک طراح سایت حرفه ای ایجاد می کنید، ممکن است در تنظیمات مختلف با انواع مختلفی از مشتریان یا کارفرمایان کار کنید. در زیر به برخی از شرکت های مختلفی که طراحان سایت را استخدام می کنند اشاره شده است:

        شرکت های مشاوره

        کسب و کارهای شرکتی با تیم وب داخلی

        برندهای تجارت الکترونیک

        کار آزاد و قراردادی

        روزنامه ها، مجلات و سایر شرکت های رسانه ای

        دانشگاه ها و کالج ها

        آژانس های طراحی وب سایت

طراحان سایت کجا کار می کنند؟

چگونه یک طراح سایت شویم

برای اینکه برای مشاغل طراحی وب در نظر گرفته شوید، باید مهارت ها، دانش و تجربه طراحی وب خود را ایجاد کنید. شصت و هفت درصد از طراحان وب دارای مدرک لیسانس، ۱۸ درصد دارای مدرک کاردانی و ۴ درصد دارای دیپلم دبیرستان هستند. زمینه های تحصیلی مرتبط شامل طراحی گرافیک و علوم کامپیوتر است.

مهارت های ضروری طراحی وب را به دست آورید

مهارت های ضروری طراح وب عبارتند از:

        آشنایی با بهترین شیوه های طراحی وب و آخرین روندها

        مهارت های زبان برنامه نویسی وب مانند Php، Java، HTML، CSS

        درک اصول UX/UI

        درک خوبی از وب سایت های مبتنی بر پایگاه داده و MySQL

        آگاهی از مفاهیم موبایل اول و طراحی واکنشگرا

        تجربه کار با گوگل آنالیتیکس

        دانش بهینه سازی موتورهای جستجو

        مهارت های خود را با پلافرم های سایت و تجارت الکترونیک همچون WordPress، Magento، Joomla، Shopify، WooCommerce افزایش دهید.

 رزومه خود را تقویت کنید

توسعه حرفه ای برای هر مسیر شغلی ضروری است، به ویژه در طراحی و توسعه وب، جایی که همه چیز به سرعت تغییر می کند. برخی از کارفرمایان ممکن است نامزدهای دارای گواهینامه طراحی سایت مرتبط را ترجیح دهند.

در زیر چند دوره آنلاین که گواهینامه های حرفه ای و تخصصی نیز دارد آمده است. این دوره ها توسط رهبران صنعت مانند IBM، Meta و Google برگزار می شوند. اینها می توانند به شما کمک کنند تا مهارت های خود را به عنوان یک طراح سایت گسترش دهید و رزومه خود را به طور همزمان ارتقا دهید.

        گواهی حرفه ای طراحی UX Google: با استفاده از این برنامه گواهی شغلی Google، می آموزید که اصول طراحی تجربه کاربر (UXD) مانند طراحی کاربر محور و دسترسی را به کار ببرید. در پایان، شما یک نمونه کار حرفه ای UX با سه پروژه پایان به انتها ایجاد خواهید کرد: یک برنامه تلفن همراه، یک وب سایت پاسخگو، و یک تجربه چند پلتفرمی.

        IBM Full-Stack Developer Certificate Professional: این گواهینامه حرفه ای توسط IBM طراحی شده است تا شما را برای حرفه ای در توسعه برنامه آماده کند. شما برنامه نویسی را با استفاده از زبان های فرانت اند و بک اند که برای طراحی و توسعه وب ضروری هستند، یاد خواهید گرفت. در پایان، شما یک نمونه کار GitHub با چندین پروژه ایجاد خواهید کرد.

        گواهینامه Meta Front-End: این دوره در Meta و توسط کارشناسان مهندسی نرم افزار  آن درست شده است تا طراحان سایت را در در زمینه توسعه آماده کند. شما یاد خواهید گرفت که چگونه صفحات وب تعاملی را با HTML5، CSS و جاوا اسکریپت بسازید و همچنین برای مصاحبه کدنویسی آماده شوید.

تمرین طراحی وب

شما همچنین می توانید مجموعه مهارت های خود را با تکمیل پروژه های شخصی برای نمونه کار خود یا کار بر روی طراحی های وب سایت مستقل ایجاد کنید. لیست زیر شامل چند پروژه هدایت شده در طراحی وب است که می توانید تنها در چند ساعت آن ها را تکمیل کنید.

        از Canva برای ایجاد صفحات وب دسکتاپ و سازگار با موبایل استفاده کنید

        یک وب سایت رایگان با وردپرس ایجاد کنید

        ساخت وب سایت با استفاده از هوش طراحی مصنوعی Wix

 

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *