در این مقاله می خواهیم در مورد الگوریتم جدید اینستاگرام بحث کنیم و توضیح دهیم این الگوریتم چگونه کار می کند. هر چیزی مه در مورد الگوریتم نیاز است بدانید را در این مقاله در مورد آن صحبت می کنیم.

webano

الگوریتم اینستاگرام

الگوریتم اینستاگرام به عنوان یکی از بزرگ ترین شبکه های اجتماعی جهان برای نمایش انواع محتوا های تصویری و ویدیویی به کاربران مختلف، الگوریتم های مشخصی دارد. این الگوریتم ها در ترند شدن انواع محتوا ها نقش دارند و به این دلیل آشنایی با نحوه عملکرد آن ها برای هر تولید کننده محتوای اینستاگرامی لازم است.

الگوریتم اینستاگرام بر مبنای هوش مصنوعی است که دائما در حال تجزیه و تحلیل و بررسی داده های میلیون ها کاربر در کل دنیا است. این پلتفرم از اطلاعات به دست آمده از الگوریتم پیش بینی می کند چه محتوایی برای کاربران جذاب خواهد بود و آنچه که افراد از تماشای آن ها لذت می برند را به آن ها نشان می دهد.

الگوریتم اینستاگرام چگونه کار می کند؟

هر بخش اینستاگرام الگوریتم متفاوتی دارند و به عوامل مختلف بستگی دارد و دائما بر اساس فاکتور های مختلف محتوا های جدید را بررسی می کند و آن ها را به کاربران نشان می دهند. در ادامه این فاکتور ها را بررسی می کنیم.

تعامل کاربر با پست

این پلتفرم با توجه به تعداد لایک، نظر و ذخیره پست، تعامل کاربر با آن را اندازه گیری می کند و پست هایی که بیشترین تعامل را دارند در صفحه اول نمایش نشان داده می شوند.

تعامل کاربر با پست

تعامل کاربر با پست

زمان انتشار پست

زمان انتشار پست برای الگوریتم اینستاگرام مهم است و پست هایی که در ساعت های پر تردد روز برای نمونه بین ساعت ۶ تا ۹ شب منتشر می شوند بیشترین بازدید و تعامل را دارند.

محتوای پست

محتوای پست نیز برای این پلتفرم مهم است و پست هایی که محتوای جذاب، ارزشمند و جدید داشته باشند کاربران با آن تعامل بیشتری انجام می دهند.

تعداد دنبال کنندگان

تعداد دنبال کنندگان یک حساب برای اینستاگرام مهم است و حساب هایی که تعداد دنبال کنندگان بیشتری داشته باشند به راحتی در صفحه اول نمایش داده می شوند.

محل کاربر

الگوریتم اینستاگرام با توجه به محل و لوکیشنی که کاربر قرار دارد پست هایی که با محل کاربر مرتبط هستند را به افراد نشان می دهد.

استفاده از هشتگ

استفاده از هشتگ نیز برای الگوریتم اینستاگرام مهم است و پست هایی که هشتگ مناسب و جذابی دارند بیشترین تعامل را نسبت به پست های دیگر دارند.

تعامل کاربر با حساب

تعاملات کاربر با حساب ها نیز برای الگوریتم اینستاگرام مهم است و حساب هایی که بیشترین تعامل با کاربران را دارند در صفحه اول به نمایش گذاشته می شوند.

الگوریتم اینستاگرام چگونه موضوعات را انتخاب می کند؟

الکوریتم اینستاگرام برای انتخاب موضوعات و دسته بندی کردن پست ها از عواملی مثل هشتگ ها، عنوان و توضیحات پست، محتوای تصویر و … استفاده می کند. الگوریتم با بررسی این عوامل محتوا های مرتبط را دسته بندی می کند و به کاربران نشان می دهد.

چه عواملی بر الگوریتم اینستاگرام اثر می گذارند؟

برای اثر گذار بودن در صفحه باید تعداد لایک ها و کامنت ها در پست، تعامل کاربر با پست، زمان انتشار پست، علاقه ها و سلیقه های کاربر و تعامل کاربر با حساب کاربری برای نمونه دنبال کردن یا عدم دنبال کردن صفحه و … توجه کرد.

الگوریتم استوری

الگوریتم استوری

الگوریتم استوری

هدف اصلی الگوریتم استوری اینستاگرام این است که تصمیم شما را برای باز کردن استوری ها تشخیص بدهد. برای اینکه اینستاگرام مشخص کند کدام استوری اول نمایش داده شود تمام استوری هایی که در ۲۴ ساعت گذشته دنبال کردید را تجزیه و تحلیل می کند. اینستاگرام پیش بینی می کند که کدام استوری را می خواهید مشاهده کنید، به آن واکنش نشان خواهید داد و یا آن را لایک خواهید کرد. برای این پیش بینی ها اینستاگرام از سیگنال هایی استفاده می کند که از تعامل های کاربران با استوری به دست می آید. عواملی که بر ترتیب نمایش استوری ها تاثیر می گذارند را در ادامه توضیح می دهیم.

فعالیت های گذشته

این پلتفرم تعاملات کاربران با استوری ها را مورد بررسی قرار می دهد. برای مثال اگر شما به صورت مداوم استوری های یک فروشگاه اینترنتی پوشاک را مشاهده کرده باشید قطعا آن را در اولویت بالا قرار می دهد.

ارتباط با صاحب استوری

اگر ارتباط نزدیک با صاحب یک پیج داشته باشید برای نمونه به فروشگاه اینترنتی پوشاک پیام ارسال کنید یا موارد دیگر، آن صفحه را در اولویت بالا تری به نمایش می گذارد.

پیش بینی های شخصی

الکوریتم ها مدام سعی می کنند تا بر اساس پیشنهادات شخصی و بر اساس سیگنال های مختلف استوری ها را به ترتیب اولویت برای کاربران به نمایش بگذارد.

استوری متمایز

عکس پروفایل اینستاگرام متمایز از سایر استوری های فید اینستاگرام سبب می شود شانس دیده شدن و تعامل استوری های شما بالا تر برود.

الگوریتم ریلز

هدف اصلی ریلز های اینستاگرام سرگرم کردن مخاطبان است. این پلتفرم محتوا های کوتاهی را از حساب هایی که آن ها را دنبال نمی کنید به شما نشان می دهد. در ابتدا اینستاگرام به ریلز هایی که در گذشته با آن تعامل داشته اید و ریلز هایی که توسط دیگر کاربران با سلیقه های مشابه شما لایک شده اند، مشاهده می کند و در مرحله بعد حدس می زند که به احتمال زیاد کدام حلقه ها را تا آخر نگاه کردید و با دوستان خود آن ها را به اشتراک گذاشتید.

برای این حدس و گمان ها اینستاگرام از سیگنال هایی مثل تاریخچه ریلز هایی که تماشا کردید، اطلاعات ریلز ها، اطلاعات تولید کننده و تعاملات شما با صاحب پیج استفاده می کند. این ترکیب از اطلاعات برای تجربه سرگرم کننده و لذت بخش برای کاربران مورد استفاده قرار می گیرد.

الگوریتم فید

هدف اصلی از فید اینستاگرام جذب کاربران با بهترین محتوا های ارسالی از زمان آخرین استفاده از برنامه است. این مورد شامل ترکیبی از محتوا های حساب هایی که دنبال می کنید و حساب های اینستاگرامی است که بر اساس پیش بینی ها ممکن است به آن علاقه مند باشید، می شود. این پیش بینی ها بر اساس سیگنال های زیر صورت می گیرد.

  1. چقدر احتمال دارد که در پست کامنت بزارید، لایک کنید و یا آن را به اشتراک بگذارید.
  2. چقدر احتمال دارد روی نمایه ضربه بزنید.
  3. حدودا چقدر زمان برای پست صرف می کنید.

این پلتفرم از تاریخچه تعاملات شما، محبوبیت پست ها، اطلاعات مربوط به تولید کننده و تعداد دفعات تعامل شما با تولید کننده پست برای مشخص کردن ترتیب نمایش محتوای فید استفاده می کند. شما می توانید محتوای فید خودتان را با تعیین حساب های مورد علاقه تان مشخص کنید. این کار سبب می شود که پست های حساب مورد نظر در بالای فید شما قرار بگیرند.

الگوریتم ورود پست به اکسپلور اینستاگرام

این پلتفرم معمولا پست هایی را که لایک و ذخیره یا اشتراک گزاری می کنید را پیش پینی می کند. همچنین از سیگنال هایی مثل محبوبیت پست، موضوعاتی که به آن ها علاقه دارید، اطلاعاتی در مورد صاحب و تعداد دفعاتی که با تولید کننده محتوا در تعامل بوده اید، استفاده می کند. پست هایی که در مدت زمان کوتاهی تعداد قابل توجهی لایک، اشتراک گذاری، کامنت و تعامل بالایی از سمت کاربران دریافت کنند آن را در اکسپلور نمایش گذاشته می شود و آمار اکسپلور پست اینستاگرام شما را افزایش می دهد.

الگوریتم ویدیو IGTV

اینستاگرام ویدیو ها را از حساب هایی که بیشتز با آن ها تعامل دارید انتخاب می کند. همچنین پست هایی که با آن تعامل بیشتری دارید را در اولویت بالا تری قرار می دهد. در صفحه اکسپلور شما می توانید ویدیو هایی که به علاقه شما نزدیک است را مشاهده کنید. همچنین محتوا هایی که باعث ایجاد تعاملات فعال و ارتباط نزدیک با دنبال کنندگان می شوند، احتمال بیشترین تاثیر را بر روی الگوریتم می گذارند و در صفحه اکسپلور یا صفحه ویدیو بهتر دیده می شوند.

الگوریتم شدوبن

شدوبن یک اصطلاحی است که برای حساب های اینستاگرام محدود شده به کار می رود. وقتی یک پیج شدوبن می شود کاربران کمی می توانند پست ها و استوری های آن را مشاهده کنند. زیرا اینستاگرام محتوا های آن پیج را به افراد کمتری نشان می دهد و در نتیجه آمار بازدید از پیج کمتر می شود. شدوبن می تواند به خاطر دلایل مختلفی از جمله بلاک و ریپورت شدن از سمت کاربران، کمبود نرخ تعامل و … باشد. گاهی اوقات بعضی از تولید کنندگان محتوا این باور را دارند که وقتی محتوای آن ها به بازدید مورد انتظار نرسد شدوبن شده اند.

علت اهمیت تعامل اینستاگرام

تعامل در اینستاگرام به معنای جذابیت، کیفیت بالای محتوا و ارتباط مثبت با ذهنیت و توقعات مخاطبان است. تعداد فالور ها به تنهایی یک معیار معتبر برای اعتبار و محبوبیت یک پیج در نظر گرفته نمی شود. تعامل در اینستاگرام به عنوان یک شاخص قابل اطمینان برای سنجش تاثیرگذاری و ارتباط با مخاطبان توسط اینستاگرام در نظر گرفته می شود. همچنین تعامل بالا به الگوریتم اینستاگرام نشان می دهد که کاربران واقعی در تعامل با محتوای شما مشغول فعالیت هستند. این باعث می شود که الگوریتم بتواند محتوای شما را به کاربران مختلف نشان دهد.

علاوه بر آن تعامل بالا باعث جلب توجه اینستاگرام به پیج شما می شود و سبب می شود تا پست های شما در صفحه اکسپلور هم نمایش داده شوند. این کار باعث افزایش بازدید پست های اینستاگرام و تعداد فالور و در نتیجه افزایش درآمد شما می شود. تعامل در اینستاگرام به عنوان یک ابزار استراتژیک برای جلب توجه پیج ها مورد توجه قرار می گیرد.

تکنیک های ورود پست به اکسپلور اینستاگرام

برای ورود پست به اکسپلور اینستاگرام به روش هایی که در ادامه توضیح می دهیم توجه کنید. این تکنیک ها بر اساس تغییرات الگوریتم ها در سال ۲۰۲۴ است که در زیر توضیح می دهیم.

تولید محتوا های متناسب با علایق دنبال کنندگان

برای جلب توجه الگوریتم اینستاگرام و دستیابی به بیشترین تعداد دنبال کننده محتوای پست های شما باید با علایق مخاطبان و کاربران تطابق داشته باشد. تولید محتوا اگر با سلیقه و علاقه مخاطب مطابقت و همخونی داشته باشد احتمال تعاملات بیشتز و نمایش در اکسپلور اینستا را افزایش می دهد.

تولید محتوا ها با پتانسیل بیشتر برای افزایش تعاملات کاربران

وقتی که پست شما در یک ساعت اول انتشار با بازدید، لایک، اشتراک گذاری و نظرات زیادی مواجه شود اینستاگرام پست شما را وارد اکسپلور می کند. هر چند تعامل فقط به تعداد لایک ها و کامنت های زیر پست محدود نمی شود بلکه دایرکت، پاسخ به استوری ها و … هم جزو تعامل ها محسوب می شود و باعث افزایش اعتبار شما در الگوریتم اینستاگرام خواهد شد. برای افزایش تعامل اولین مرحله انتشار محتوای جذاب و دعوت مخاطبان به تعامل است. استفاده از نظر سنجی ها، برگزاری مسابقات و ایجاد پرسش پاسخ در استوری ها از روش های دیگر افزایش تعامل با مخاطب ها است.

لایک

لایک

لایک like

از پر استفاده ترین تعاملی که کاربران می توانند با پست شما انجام دهند لایک کردن پست است. تعداد لایک ها نشلن دهنده تعداد افرادی است که پست شما را نگاه کردند و آن را لایک کردند.

کامنت comment

کاربران ممکن است نظرات و سوالات خود را در قسمت کامنت های پست ثبت کنند و تعداد و نوع کامنت ها به عنوان یک عامل تعامل مهم در نظر گرفته می شود. پرسیدن یک سوال چالشی در پست یا برگزار کردن مسابقه می تواند به افرایش کامنت سبب شود.

اشتراک گذاری share

اگر پستی توسط کاربران به دیگران ارسال شود نشان دهنده این است که آن محتوا جذاب و ارزشمند بوده و کاربران تصمیم گرفتند که آن را با دیگران به اشتراک بگذارند.

ذخیره کردن save

در صورتی که کاربران پست شما را ذخیره کنند نشان دهنده این است که آن محتوا برای کاربران ارزشمند بوده و ممکن است بخواهند دوباره آن را تماشا کنند یا برای دوستان خود به اشتراک بگذارند.

استفاده مناسب از هشتگ ها

هشتگ ها برای نمایش بیشتر و مرتبط تر پست ها به کاربران ایجاد شده اند. مناسب ترین تعداد هشتگ برای یک پست معمولا بین ۵ تا ۸ عدد است. استفاده از هشتگ بیشتر ممکن است توسط اینستاگرام به عنوان رفتار تبلیغاتی شناخته شود. اینستاگرام به شما این امکان را می دهد تا ۳۰ هشتگ در هر پست را بزارید. برای دیده شدن در این پلتفرم از هشتگ های مرتبط با محتوای پست تان استفاده کنید. کپی کردن هشتگ ها به عنوان یک رفتار اسپم به شمار می رود و حتما هر بار هشتگ های پست را نسبت به محتوا شخصی سازی کنید. بنابراین پست های شما با هشتگ ها باید مرتبط باشد.

قرار دادن لوکیشن در پست ها

داشتن لوکیشن مکان های خاص و محبوب می تواند به افزایش بازدید پست و قرار گرفتن آن در اکسپلور اینستاگرام کمک کند. برای نمونه اگر عکسی از سی و سه پل در اصفهان را به نمایش بزارید و لوکیشن آن را ثبت کنید شانس شما برای قرار گرفتن در اکسپلور افزایش پیدا می کند. اینستاگرام توانایی تشخیص لوکیشن های اشتیاه و فیک را دارد پس بهتر است از این موضوع استفاده نکنید.

افزایش فعالیت در اینستاگرام

برای الگوریتم اینستاگرام مهم است که شما در این شبکه اجتماعی فعالیت داشته باشید و با دیگران تعامل کنید. بنابراین پست های فالوئینگ های تان را ببینید، لایک کنید، کامنت بزارید و دایرکت بدید. حتی می توانید در پست ها و استوری های مرتبط خود دوستان و دیگر افراد را تگ و منشن کنید. بهتر است از ارسال کامنت های ساده و کوتاه خودداری کنید زیرا کامنت های کمتر از چهار کلمه برای اینستاگرام بی ارزش به شمار می رود.

استفاده از قابلیت های لایو و استوری

لایو و استوری بهترین گزینه برای افزایش تعامل کاربر است. از لایو برای برقراری ارتباط صمیمی تر و بیشتر با دنبال کنندگان تان استفاده کنید. همچنین با استفاده از استوری در دقیقه های اول انتشار پست به دنبال کنندگان تان بگویید که پست تان را ببینند و با شما تعامل داشته باشند. شما می توانید از قابلیت های جدید اینستاگرام که شامل باکس سوال، نظرسنجی، پرسش و پاسخ و … می شود استفاده کنید.

درخواست از دنبال کنندگان برای فعال کردن اعلان های پیج

وقتی که دنبال کنندگان شما از محتوای پیج شما لذت ببرند می توانند اعلان های مرتبط با پیج شما را فعال کنند تا در صورت انتشار محتوا اینستاگرام با استفاده از نوتیفیکیشن به آن ها اطلاع دهد. با این کار سبب افزایش اعتبار و ورود پست ها به صفحه اکسپلور اینستاگرام تان می شوید. وقتی این اعلان ها فعال باشند دنبال کنندگان در لحظات اولیه انتشار پست از آن باخبر می شوند و با آن تعامل می کنند. این کار به الگوریتم اینستاگرام شما نشان می دهد که پیج شما پر تعامل است.

سخن آخر

در صورتی که این نکات را رعایت کنید می توانید تعامل پیج تان را بالا ببرید و در نتیجه باعث افزایش فالور شما می شود. که با این کار بیشتر و بهتر دیده می شوید و به اکسپلور هم وارد می شوید. این راه کار های ساده می تواند به شما کمک کند که در این پلتفرم دیده بشوید و محبوبیت پیدا کنید و از طرفی به افزایش درامد شما کمک می کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *