در توضیحات محصول چه اطلاعاتی باید حتما گفته شود؟

داشتن توضیحات خوب محصول در فروشگاه آنلاین شما به اندازه داشتن تصاویر عالی یا یک وب سایت بی عیب و نقص مهم است. نه تنها به یک تجربه مثبت مشتری کمک می کند، بلکه به اعتبار فروشگاه شما کمک می کند، می تواند به فروشگاه آنلاین شما کمک کند تا رتبه بالاتری داشته باشد و تبدیل برای بازدیدکنندگان سایت شما را افزایش دهد.

 

توضیحات خوب محصول چیست؟

قبل از اینکه به چگونگی نوشتن یک توضیح خوب محصول بپردازیم، بیایید تعریف کنیم که در وهله اول چه چیزی باعث می شود یک توضیح خوب محصول باشد.

برای شروع، یک توضیح موثر محصول باعث افزایش فروش در سایت شما می شود. زمانی که مشتریان به خوبی آگاه باشند و با محصول شما ارتباط برقرار کنند، احتمال خرید محصول شما بیشتر است. در اصل، توضیحات محصول شما، میزان فروش شماست، اینطور نیست؟ مشتری را دقیقاً مانند یک فروشنده آگاه می کند. همچنین یکی از آخرین گام هایی است که مصرف کنندگان هنگام تصمیم گیری برای خرید برمی دارند.

یک توضیح خوب محصول نشان دهنده برند شما و مخاطبان هدف شما است. واقعاً می تواند به پر کردن شکاف بین برند شما و مشتریان شما کمک کند.

یک توضیح خوب محصول به فروشگاه آنلاین شما کمک می کند تا در موتورهای جستجو نیز رتبه بالاتری داشته باشد. احتمالاً از قبل ماهیت چرخه ای سئو را درک کرده اید. با یافتن افراد بیشتر سایت شما، بازدیدکنندگان بیشتر و فروش بیشتری خواهید داشت. تبدیل های بالاتر به گوگل نشان می دهد که شما وب سایت خوبی دارید. گوگل با رتبه بالاتر صفحه شما به این کار پاداش می دهد. داشتن متون عالی در توضیحات محصول شما را به این هدف می رساند.

 

توضیحات خوب محصول چیست؟

 

چرا توضیحات محصول اینقدر مهم است؟

در این مرحله، اکنون می دانید که توضیحات خوب محصول می تواند باعث افزایش تبدیل، تقویت صدای برند شما، افزایش قابلیت اعتماد و بهبود سئوی سایت شما شود. با این حال، مهم است که ببینیم مصرف کنندگان واقعی در مورد آن چه می گویند.

واضح است که بسیاری از عناصر در طول تجربه خرید آنلاین بر مصرف کنندگان تاثیر می گذارند. 83 درصد از همه پاسخ دهندگان در مورد عناصر صفحه محصول به عنوان تاثیرگذارترین (مانند تصاویر و توضیحات محصول) صحبت کردند.

شایان ذکر است که بررسی های محصول و رتبه بندی ستاره ها نیز در رتبه ۴ برتر قرار گرفتند، هر دو با اکثریت قریب به اتفاق پاسخ دهندگان به این عناصر پاسخ دادند.

اگر به داده های جدیدتر Statista نگاه کنیم، می بینیم که بسیاری از خریداران اروپایی معتقدند تجربه خرید آنها با توضیحات بهتر محصول (36٪) بهبود می یابد:

 

چگونه یک توضیح خوب برای محصول بنویسید؟

هنگام تنظیم یک توضیح خوب محصول باید به نکات زیادی فکر کنید. در اینجا چند نکته برای شروع وجود دارد:

  1. قبل از نوشتن به سوالات مهم پاسخ دهید

قبل از شروع نوشتن، باید چند سوال از خود بپرسید تا به راهنمایی توضیحات محصول شما کمک کند:

  • آیا باید از زبان معمولی یا رسمی برای خطاب به مشتریانم (همچنین در ایمیل و تلفن) استفاده کنم؟
  • مشتری معمولی من کیست؟
  • چرا آنها به این محصول نیاز دارند؟
  • آنها از محصول چه انتظاری دارند؟
  • کجا از محصول استفاده خواهند کرد؟
  • چه اطلاعات اضافی می توانم به آنها ارائه دهم تا تجربه مشتری خود را بهبود بخشند؟

 

این سوالات اساساً ترکیبی از سؤالات محصول و سوالات مشتری هستند. سؤالات محصول به خصوص با توجه به مشخصات نسبتاً آسان است. با این حال، دانستن اینکه چگونه می خواهید مخاطبان خود را مورد خطاب قرار دهید و از چه زبانی استفاده می کنند، برای «حالت» فروشگاه آنلاین شما (یعنی برند شما) ضروری است.

پاسخ دادن به چند سوال در مورد محصول (و استفاده از محصول) قبل از شروع نوشتن، دانستن اینکه چه ویژگی هایی را باید برجسته کنید آسان تر می کند.

با توجه به پرسیدن سوالات در مورد مخاطبان خود، در زیر در مورد آن بیشتر توضیح دهید.

 

  1. مخاطبان خود را بشناسید

شناخت مخاطبان برای ایجاد یک توصیف خوب از محصول مهم است.

اگر هنوز شخصیت خریدار ایجاد نکرده اید، واقعاً باید. ایجاد نمایه ای از مشتری ایده آل شما می تواند به تیم های مختلف در سراسر شرکت شما کمک کند. وقتی نوبت به توضیحات محصول می رسد، یک نمایه خوب مشتری به شما کمک می کند تا متوجه شوید چه چیزی واقعا برای آنها مهم است.

برای مثال، اگر هدفون های حرفه ای و گران قیمتی می فروشید، احتمالاً مخاطبین هدف متفاوتی نسبت به افرادی دارید که هدفون های گیمر یا هدفون های مد روز و طراحی را می فروشند. دانستن قصد و انگیزه مشتری از خرید این هدفون قطعا باید بر نحوه نوشتن شما در مورد محصولاتتان تاثیر بگذارد.

اگر در یک بازار خاص کار می کنید، از قبل می دانید که تمرکز روی مخاطبان اصلی خود و «به زبان آنها صحبت کردن» چقدر مهم است. با این حال، اگر گروه هدف شما خیلی خاص نیست، بهتر است از اصطلاحات فنی یا صنعتی بیش از حد خودداری کنید.

 

  1. بر مزایا و ویژگی ها تمرکز کنید

یک توضیح خوب محصول باید بر ویژگی ها و مزایای محصول تمرکز کند. بدیهی است که ویژگی ها کمی واضح تر هستند. مزایا مستلزم کمی خلاقیت و درک بیشتر از مخاطبان هدف شما خواهد بود.

با این حال، هم ویژگی ها و هم مزایا امکان نوشتن خلاقانه را فراهم می کند. حتما از چند صفت مثبت که آنها را برجسته می کند استفاده کنید.

توضیحات نه تنها بازدیدکنندگان سایت را در مورد یک محصول رده بالا مطلع می کند، بلکه تمام این متون مرتبط و کلمات کلیدی به صفحه محصول در رتبه بالاتر در گوگل کمک می کند.

 

بر مزایا و ویژگی ها تمرکز کنید

 

  1. از داستان سرایی استفاده کنید

هنگامی که می دانید مخاطبان شما چه کسانی هستند، سعی کنید با استفاده از استراتژی های داستان سرایی، جنبه احساسی آنها را نیز لمس کنید.

در آموزشگاه تبلیغات، همیشه به نویسندگان و طراحان آموزش داده می شود که احساسات مردم را تحت تاثیر قرار دهند.

 

  1. خواندن توضیحات را آسان کنید

به طور کلی، توضیحات بسیار طولانی محصول ضروری نیست. مولا محصولی که با قیمت بسیار بالایی به فروش می رسد، بهتر است که توضیحات محصول کمی طولانی تر از حد معمول باشد.

با این حال، در بیشتر موارد، می خواهید توضیحات محصول را کمی کوتاه تر و خواندنی تر کنید. بولت پوینت واقعا می توانند در این مورد کمک کنند.

Dotty Fish این کار را به خوبی انجام می دهد. همراه با تصاویر دقیق محصول و طراحی تمیز، توضیحات محصول کار بزرگی را انجام می دهد که محصولات و ویژگی های این نقاط را برجسته می کند.

به یاد داشته باشید، گاهی اوقات کاربران شما بقیه توضیحات را نادیده می گیرند و فقط بولت پوینت را از بین می برند. به همین دلیل مهم است که مهمترین ویژگی ها و مزایا را در اینجا برجسته کنید.

 

  1. به SEO فکر کنید؛ با کلمات کلیدی بهینه سازی کنید

اگر چه این امر احتمالاً به صورت ارگانیک اتفاق می افتد اگر یک توضیح محصول خوب بنویسید، مهم است که کلمات کلیدی خود را در ذهن داشته باشید. از منظر بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO)، استفاده از کلمات کلیدی مناسب به بالا بردن صفحات شما در رتبه بندی جستجو کمک می کند.

 

علاوه بر ایجاد اعتبار، جمع آوری و نمایش نظرات محصول، مزایای سئو را نیز برای صفحات محصول شما به ارمغان می آورد. بزرگترین مزایا عبارتند از:

  • افزودن کلمات کلیدی مرتبط به صفحات محصول شما
  • به روز رسانی مداوم صفحات محصول شما با “تولید محتوای جدید”

باز هم، فکر کردن به این کلمات کلیدی مهم از منظر سئو به نفع صفحه شما خواهد بود.

 

  1. از عکس و فیلم استفاده کنید

وقتی به توضیحات محصول فکر می کنیم، به متون فکر می کنیم. با این حال، شما نباید آن عناصر دیگر صفحه محصول را نادیده بگیرید زیرا آنها نیز برای تبدیل بسیار مهم هستند.

تصاویر ممکن است به طور کلی فاقد کلمات باشند فراموش نکنید متن های جایگزین خود را بهینه کنید، اما به سوالات مصرف کنندگان پاسخ می دهند. حتما تا حد امکان در مورد زوایای مختلف و کاربرد محصول خود در تصاویر لحاظ کنید.

 

از عکس و فیلم استفاده کنید

 

نتیجه

توضیحات محصول چیزی نیست که نادیده گرفته شود. آنها می توانند داستان بگویند، به سوالات پاسخ دهند و با مخاطبان هدف شما به گونه ای صحبت کنند که ارتباط ایجاد کند. توضیحات خوب محصول واقعا می توانند به افزایش رتبه صفحه شما در موتورهای جستجو کمک کنند و ترافیک بیشتری را به فروشگاه آنلاین شما بیاورند.

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *