سئو اینستاگرام چیست؟

بدون شک این روزها اینستاگرام در میان سایر شبکه های اجتماعی یکه تاز است و طرفداران زیادی دارد؛ به طوری که شما به ندرت با افرادی مواجه می شوید که هیچ اکانتی در اینستاگرام نداشته یا ندارند. به همین دلیل امروزه اینستاگرام به بستری مناسب برای رشد و پیشرفت بسیاری از کسب و کارهای آنلاین تبدیل شده است. از آن جایی که اینستاگرام یک سری الگوریتم های خاص خود را دارد، برای بیشتر دیده شدن در این شبکه اجتماعی محبوب بهتر است این الگوریتم ها را بشناسید و بر اساس آنها محتوای خود را منتشر کنید. به همین منظور در این مقاله قصد داریم به بررسی سئو اینستاگرام بپردازیم و به سوالات پرتکرار شما در این زمینه پاسخ دهیم. پس با ما همراه باشید.

 

سئو اینستاگرام چیست؟

سئو اینستاگرام بر اساس الگوریتم های اینستاگرام، از یک سری تکنیک ها و ترفندهای خاص استفاده می کند تا هنگام سرچ در تب، پیج شما به عنوان اولین و بالاترین مورد به کاربران نمایش داده شود. به این ترتیب آمار بازدید از پیج و به دنبال آن تعداد فالوورها و لایک و کامنت های پیج شما با افزایش چشم گیری روبرو خواهد شد.

در واقع هدف از سئو اینستاگرام این است که زمانی که کاربران کلمه یا جمله ای که مرتبط با پیج شما باشد را در تب سرچ کنند؛ پیج شما به عنوان اولین مورد به آنها نمایش داده شود.

برای این که سئو اینستاگرام نتیجه بخش باشد؛ بایستی انجام سئو را به یک تیم متخصص و باتجربه بسپارید که به خوبی با قوانین و الگوریتم های اینستاگرام آشنا باشند و بتوانند از تکنیک های خاص و جدید استفاده کنند.

سئو اینستاگرام مزایای زیادی را برای پیج کاری یا شخصی شما به دنبال خواهد داشت و می تواند سرعت رشد کسب و کارتان را در اینستاگرام بسیار بالا ببرد که در ادامه به این موارد هم می پردازیم.

 

سئو اینستاگرام چیست؟

 

انواع سئو اینستاگرام

سئو اینستاگرام انواع مختلفی دارد که می تواند بخش های مختلفی از صفحه شما را ارتقا دهد. انواع سئو اینستاگرام شامل موارد زیر هستند:

  • سئو بایو اینستاگرام

بایو پیج جایی است که خود یا کسب و کارتان را در آن معرفی می کنید و توضیح مختصری درباره حوزه فعالیت خود به مخاطبان ارائه می دهید. در این قسمت باید از کلمات کلیدی مرتبط، پرتکرار و پرکاربرد استفاده کنید. این کلمات کلیدی کلماتی هستند که کاربران بیشتری آنها را سرچ می کنند. به این ترتیب زمانی که کسی آن کلمات را در تب سرچ کند، صفحه شما به او نمایش داده می شود.

  • سئو نام پروفایل

نام پروفایل در عین جذاب و گیرا بودن باید مرتبط با حوزه فعالیت شما باشد. در صورتی که از کلمات مرتبط و کلیدی در نام پروفایل خود استفاده کنید؛ احتمال این که افراد بیشتری آنها را سرچ کنند وجود دارد. به عنوان مثال اگر در حوزه گردشگری فعالیت دارید؛ انتخاب واژه “سفر” در نام پروفایل می تواند بسیار هوشمندانه باشد.

  • سئو alt تصاویر

در این نوع سئو، شما توضیحاتی را به تصاویر پیج اضافه می کنید تا در صورت لود نشدن، کاربران از موضوع عکس مطلع شوند. همچنین اضافه کردن این توضیحات به عکس می تواند به ربات های رسمی اینستاگرام کمک کند تا این عکس ها را در صورت سرچ کردن کلمات مرتبط به کاربران نمایش دهند. همچنین این ربات ها می توانند به کمک سئو alt تصاویر، عکس مورد نظر را در دسته بندی حوزه مورد نظر قرار دهد.

 

مهم ترین فاکتورهای موثر در رتبه بندی اکانت ها در اینستاگرام

شاید برایتان سوال باشد که اینستاگرام بر چه اساسی پیج های مختلف را رتبه بندی می کند؟ چگونه یک پیج در صدر نتایج سرچ به کاربران نمایش داده می شود؟

در واقع اینستاگرام الگوریتم های خاصی دارد که بر اساس آن پیج ها را رتبه بندی می کند. به این ترتیب پیجی که بیشتر با الگوریتم ها همسو باشد، بیشتر به کاربران نمایش داده خواهد شد. اگر شما هم سالهاست که در این شبکه اجتماعی فعالیت می کنید؛ حتما به صورت تجربی با چند مورد از این الگوریتم ها آشنایی پیدا کرده اید. با این حال در این بخش از مقاله قصد داریم چند مورد از مهم ترین فاکتورهای موثر در رتبه بندی اکانت ها در اینستاگرام را به شما معرفی کنیم:

  • کلمات یا جملات سرچ شده

باید بدانید که مخاطبان به دنبال چه هستند! الگوریتم های پرتکرارترین جملات و کلمات سرچ شده در تب را دریافت کرده و برهمین اساس پیج ها یا صفحاتی که حاوی محتواهای مرتبط باشند را در صدر نتایج سرچ قرار می دهند. پس باید بدانید که مخاطبان بالقوه شما به دنبال چه هستند و روی همان نوع محتواها در پیج خود کار کنید.

  • فعالیت کاربران

اینستاگرام به حیطه فعالیت و علاقه مندی های کاربران خود بسیار دقت می کند. کدام واژه ها و هشتگ ها بیشتر توسط کاربران سرچ می شود و کدام نوع اکانت ها را بیشتر فالو می کنند. به همین منوال، محتواهای مشابه را بیشتر به آنها نمایش می دهد. بنابراین اگر می خواهید بیشتر توسط مخاطبان بالقوه خود دیده شوید؛ باید از سئو اینستاگرام کمک بگیرید.

  • ری اکشن کاربران

کاربران در اینستاگرام می توانند با استفاده از گزینه های لایک، کامنت، سیو، ریپلای استوری، لایک استوری، شِیر و غیره، میزان علاقه خود را به محتوای مورد نظرشان نشان دهند. اینستاگرام هم از این مورد به عنوان یک سیگنال قوی برای رتبه بندی پیج های مختلف بهره می برد. به این ترتیب هر چه محبوبیت پیج شما بالاتر باشد، رتبه صفحه تان ارتقا پیدا کرده و به عنوان نتایج بالا در جستجوی اینستاگرام به کاربران نمایش داده می شود.

 

مهم ترین فاکتورهای موثر در رتبه بندی اکانت ها در اینستاگرام

 

مزایای سئو اینستاگرام

شرط رشد و پیشرفت در اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی این است که بیشتر دیده شوید! به همین دلیل هر روش و تکنیک هدفمندی که شما را به این هدف نزدیک کند؛ می تواند زمینه رشد و برندینگ را برای کسب و کارتان ایجاد کند که سئو اینستاگرام یکی از این روش هاست. در این بخش به بررسی مزایای شگفت انگیز سئو اینستاگرام پرداخته ایم:

  • به میهمانی بزرگ در اکسپلور بروید

قطعا ورود به اکسپلور، یکی از بزرگ ترین آرزوهای هر کسی است که به تازگی کسب و کار نوپای خود را در اینستاگرام راه اندازی کرده است. برای ورود به اکسپلور باید از الگوریتم های اینستاگرام پیروی کنید و پست هایتان را با رعایت اصل سئو اینستاگرام، بارگذاری کنید. به این ترتیب به اکسپلور می روید.

  • پذیرای کاربران جدید باشید

پس از ورود به اکسپلور، بدون شک با سیل عظیمی از کاربران که به سوی صفحه شما روانه شده اند، مواجه خواهید شد. این یعنی تعداد بازدیدهای پست هایتان افزایش می یابد و به دنبال آن تعداد لایک و کامنت ها هم بالاتر می رود. چه بسا تعداد زیادی از این کاربران تصمیم بگیرند به میهمانان دائمی صفحه شما تبدیل شوند و شما را فالو کنند. پس به این ترتیب باز هم رتبه پیج شما در اینستاگرام بالاتر می رود و در نتایج جست وجو به عنوان موارد اول به نمایش درمی آید.

  • تعامل بیشتری ایجاد کنید

یکی از اصلی ترین اساس سئو اینستاگرام، نرخ تعامل است. شبکه های اجتماعی بر پایه تعامل بنا شده اند و هر چه تعامل بیشتری با کاربران داشته باشید؛ رتبه صفحه تان هم بیشتر ارتقا می یابد. پس زمانی که به اکسپلور بروید و بیشتر دیده شوید؛ به دنبال آن تعامل بیشتری هم با کاربران از طریق لایک، کامنت، ری اکشن و غیره خواهید داشت.

  • به یک برند معتبر تبدیل شوید

برای برند شدن در اینستاگرام باید بتوانید به خوبی اعتماد مشتریان را جلب کنید و به عنوان یک صفحه معتبر و شناخته شده به کاربران معرفی شوید. به همین منظور، زمانی که صفحه اینستاگرامی شما به عنوان بالاترین مورد در نتایج جست وجو ظاهر شود، بدون شک کاربران با احساس اطمینان بیشتری وارد پیج تان می شوند. از طرفی هر چه بیشتر از اصل سئو پیروی کنید، اینستاگرام صفحه شما را به کاربران بیشتری نمایش می دهد و این می تواند موجب بالا رفتن تعداد فالوورها و سیگنال های محبوبیت خواهد شد که همه اینها به اعتماد سازی و برندینگ کمک می کنند.

  • مشتری جدید پیدا کنید

اگر به دنبال راهی غیر از تبلیغات هستید تا مشتری جدید پیدا کنید؛ باید روی سئوی پیج کاری خود بیشتر کار کنید. با یک کمک حرفه ای می توانید سرعت رشد خود را در اینستاگرام افزایش داده و مشتری های جدید پیدا کنید، نرخ فروش محصولات و خدمات خود را افزایش داده و به سود خوبی دست پیدا کنید و هر روز بزرگ و بزرگ تر شوید.

مزایای سئو اینستاگرام

 

مفیدترین تکنیک های بهبود سئو اینستاگرام

در بخش انتهایی مقاله، چند مورد از بهترین و مفید ترین تکنیک های بهبود سئو اینستاگرام را بر اساس دانش و سالها تجربه فعالیت در این زمینه به شما عزیزان معرفی می کنیم:

  • استفاده از کلمات کلیدی مرتبط

در نوشتن کپشن ها از کلمات کلیدی مرتبط با حوزه فعالیت خود که بیشتر توسط کاربران سرچ می شوند استفاده کنید. ابزارهای مفیدی مانند آنالیتیکس گوگل و گوگل ترندز به شما کمک می کنند تا بیشترین کلماتی که کاربران در حیطه فعالیت شما سرچ می کنند را پیدا کرده و در کپشن پست هایتان از آنها بیشتر استفاده کنید. پس برای بهبود سئو صفحه خود، حتما استفاده از کلمات با والیوم سرچ بالا را در اولویت قرار دهید.

  • استفاده از هشتگ های پرکاربرد و مرتبط

هشتگ ها یکی از مهم ترین موارد جهت افزایش ویو پست ها به شمار می روند. برخی به اشتباه تصور می کنند که استفاده از هشتگ های ترند و غیرمرتبط برای افزایش رتبه پیج مفید است، با این حال این می تواند تاثیر منفی روی دیدگاه و اعتماد مخاطبان نسبت به شما داشته باشد. پس از هشتگ های مرتبط در پست و استوری هایتان استفاده کنید. سعی کنید در هر پست از 3 الی 5 هشتگ استفاده کرده و زیاده روی نکنید و هیچوقت به سراغ هشتگ های نامرتبط نروید.

  • زمانبندی مناسب برای انتشار پست

پست هایتان را در زمان مناسب که بیشترین میزان بازدید وجود دارد، منتشر کنید. به دست آوردن زمانبندی درست به دقت و تجربه شما برمی گردد. توجه داشته باشید که مخاطبان شما در چه زمانی بیشترین فعالیت را در اینستاگرام دارند و بر همین اساس پست هایتان را منتشر کنید. اگر شب ها ویوی بیشتری می گیرید، پس انتشار پست هایتان را به شب موکول کنید.

  • فعالیت در حوزه تخصصی

در حوزه تخصصی خود فعالیت کنید و از این شاخه به آن شاخه نپرید! به این ترتیب می توانید با رعایت اصول سئو و استفاده از کلمات کلیدی مرتبط، مخاطبان بالقوه را به سوی خود بکشانید. در صورتی که استفاده از محتواهای نامرتبط در پیج، می تواند رتبه شما را در اینستاگرام پایین بیاورد.

  • همکاری با اکانت های همکار

با اکانت های مرتبط و همکار که در حوزه تخصصی شما فعالیت دارند، تبادل و تعامل داشته باشید. به این ترتیب اینستاگرام صفحه شما را به کاربران اکانت های همکار هم نمایش می دهد و این شانس تان را برای پیدا کردن مخاطبان بالقوه افزایش خواهد داد.

  • پیروی از قوانین و توصیه های اینستاگرام

قوانین سخت گیرانه اینستاگرام می توانند شما را به سرعت بالا ببرند یا این که کسب و کارتان را در این شبکه اجتماعی با خاک یکسان کنند! پس حسابی مراقب این قوانین و توصیه های اینستاگرام باشید و به خوبی آنها را بشناسید و از الگوریتم های این پلتفرم مجازی پیروی کنید تا محتواهایتان حذف نشوند، مسدود نشوید و مخاطبان خود را از دست ندهید.

مفیدترین تکنیک های بهبود سئو اینستاگرام

 

چرا سئو اینستاگرام مهم است؟

با توجه به توضیحاتی که تا اینجا داده شد؛ پاسخ این سوال واضح است. سئو اینستاگرام موجب بالا رفتن رتبه پیج و محتوای آن در اینستاگرام می شود تا  در صورت سرچ کلمات مرتبط، به عنوان نتایج اول جست وجو نمایش داده شود. این یعنی بازدید بیشتر، فالوورهای بیشتر، رشد بیشتر و در نهایت برندینگ! پس اگر دوست دارید هرچه زودتر به اوج موفقیت برسید و از رقبای سرسخت خود جلو بزنید، از یک تیم حرفه ای و متخصص برای سئو کمک بگیرید.

 

کلام آخر

در این مقاله به معرفی سئو اینستاگرام و انواع آن پرداختیم. همچنین با بررسی بهترین تکنیک های بهبود سئو اینستاگرام و مزایای آن، تلاش کردیم تا یک دیدگاه کلی در این زمینه به شما ارائه دهیم. امیدواریم برایتان مفید بوده باشد و پاسخ سوالات خود را دریافت کرده باشید. اگر در این زمینه نیاز به راهنمایی بیشتر و کمک حرفه ای دارید، می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

با سپاس از این که همراهمان هستید و به ما اعتماد دارید. با آرزوی موفقیت.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *