ادمین اینستاگرام کیست و کار و وظیفه او در این شبکه اجتماعی چیست؟ این سوالی است که در بحث پیش رو قصد پاسخ به آن را داریم. ادمین یکی از اصطلاحات پرکاربرد در اینستاگرام است که در اینستاگرام نیز شغل پردرآمدی است. احتمالا اطرافیان خود را می شناسید که بدون خروج از منزل درآمد ماهانه نسبتا خوبی دارند و اگر در مورد نوع فعالیت و کارشان بپرسید می گویند ادمین پیج اینستاگرام هستند.

معنای کلمه ادمین

کلمه Admin در اصل مخفف کلمه (Administrator) است. با توجه به فراگیر شدن واژه ادمین در دنیای فناوری اطلاعات به تدریج و به مرور زمان واژه ادمین به شکل و تلفظ امروزی ادمین تغییر پیدا کرد و بدین ترتیب گفتار برقرار شد.

به احتمال زیاد اگر در خانه کامپیوتر یا لپ تاپ ویندوز یا مک دارید، با کلمه admin زیاد برخورد کرده اید و بارها آن را در قسمت های مختلف ویندوز دیده اید. می توان گفت در واقع هرکسی که کامپیوتر شخصی، لپ تاپ، گوشی هوشمند یا تبلت داشته باشد ادمین محسوب می شود.

منظور از عبارت Administrator در فارسی admin است و کلمه admin دقیقا به همین معنا به کار می رود.

ادمین اینستاگرام کیست؟

علاوه بر کلمه admin، احتمالاً بارها عبارت Webmaster را شنیده یا دیده اید. کلمه وب مستر به معنای مدیر سایت است. یعنی شخصی که سایت را به طور کامل مدیریت می کند. محتوای جدید را منتشر می کند، ظاهر سایت را تغییر می دهد، باگ ها و مشکلات را برطرف می کند و به نظرات کاربران سایت پاسخگو است.

یک سایت به اندازه اینستاگرام چندین وب مستر دارد، بنابراین نمی توانید بپرسید ادمین اینستاگرام کیست؟ پاسخ مفید و مناسب. پس باید سوال خود را به گونه ای دیگر مطرح کنیم.

همانطور که می دانید اینستاگرام بیش از یک میلیارد حساب کاربری دارد و به هر حساب کاربری یک پروفایل یا اکانت گفته می شود و هر پروفایل، اکانت یا حساب کاربری یک صفحه اینستاگرام در نظر گرفته می شود.

ادمین اینستاگرام کیست

ادمین اینستاگرام کیست

ادمین صفحه اینستاگرام

همانطور که در بالا ذکر شد، هر پروفایل در اینستاگرام یک صفحه اختصاصی است. فرقی نمی کند صفحه عمومی یا خصوصی باشد، در هر صورت هر پروفایل اینستاگرام یک صفحه منحصر به فرد است.

بدون محدودیت سنی، هر صاحب گوشی هوشمندی که نسخه اندروید یا iOS اینستاگرام را روی گوشی خود نصب کرده باشد، می تواند یک صفحه اینستاگرام ایجاد کند.

حتما تا به حال فیلم هایی را دیده اید که سبک زندگی متفاوت مردم را در مقایسه با افراد عادی جامعه به تصویر می کشد، جایی که اغلب افرادی با سبک زندگی خاص و متفاوت از عموم مردم کار خود را با افراد مورد اعتماد انجام می دهند. در واقع آن ها این افراد را مدیران و مجریان بخشی از کسب و کار یا حرفه خود می دانند تا به دلیل مشغله کاری بتوانند تمامی جوانب کاری خود را کنترل کنند.

در دنیای اینستاگرام، ادمین تقریباً به همین عملکرد اشاره می کند. این بدان معناست که افراد پرمشغله مانند بازیگران، صاحبان مشاغل، افراد مشهور و به طور کلی صاحبان صفحه که فعالیت های گسترده ای دارند و نمی توانند صفحه شلوغ خود را مدیریت کنند، از افراد مورد اعتماد به عنوان مدیر یا به اصطلاح ادمین برای مدیریت صفحه خود استفاده می کنند.

IGA مخفف عبارت Instagram Page Admin است و مقوله ای از همان ادمین صفحه اینستاگرام در نظر گرفته می شود. مدیر یک صفحه اینستاگرام یک سری وظایف دارد که بابت آن از صاحب صفحه مربوطه حقوق می گیرد.

وظایف ادمین صفحه اینستاگرام

قطعاً با بیان وظایف ادمین در اینستاگرام می توان معنای این اصطلاح را بهتر درک کرد. با توجه به مطالب فوق متوجه شدیم که واژه ادمین به معنای مدیر است و ادمین در اینستاگرام به شخصی اطلاق می شود که صفحه ای را در این شبکه اجتماعی مدیریت می کند.

اکنون به بررسی وظایف محول شده به مدیر صفحه می پردازیم که توسط کارفرما یا صاحب اصلی صفحه تعیین می شود.

اگر از کاربران فعال اینستاگرام و دنبال کننده صفحات افراد و کسب و کارهای شناخته شده در ایران هستید، حتما متوجه شده اید که عبارت “این صفحه توسط ادمین مدیریت می شود” در بیو معرفی صفحه ذکر شده است. شما نیز به خوبی با قابلیت های یک پروفایل آشنا هستید.

ادمین ها می توانند:

  • یک استوری بگذارند
  • عکس ها و فیلم ها را به اشتراک بگذارند
  • ویدیوهای بیش از یک دقیقه ای را در IGTV آپلود کنند
  • اگر بخش نظرات فعال است به نظرات پاسخ دهند
  • با استفاده از روش های مختلف تعداد فالوورهای خود را افزایش دهند

وظایفی که یک ادمین در صفحه اینستاگرام باید انجام دهد دقیقا همان فعالیت هایی که برای ارتقا و توسعه صفحه اینستاگرام خود انجام می دهید. ممکن است در برخی مواقع صفحه شما به یک ادمین نیاز داشته باشد.

وظایف کلی ادمین

وظایف کلی ادمین

وظایف کلی ادمین اینستاگرام

  • بارگذاری و انتشار محتوا از جمله عکس ها و فیلم ها به طور منظم
  • شرح یا متنی که با محتوایی که آپلود شده است مطابقت داشته باشد
  • پاسخ به دایرکت های ارسال شده توسط فالوورهای صفحه یا افرادی که فالوور مرتبط نیستند
  • پاسخ به نظرات پست ها
  • حذف کامنت هایی با محتوای بی ادبانه و توهین آمیز
  • ارسال یک استوری
  • پاسخ به واکنش فالوور ها به استوری
  • افزایش تعداد لایک پست ها
  • افزایش تعداد بازدیدهای ویدیوهای به اشتراک گذاشته شده
  • ارائه راهکارهایی برای افزایش دید
  • افزایش تعداد فالوورهای واقعی
  • ایمن نگه داشتن صفحه و جلوگیری از هک شدن آن
  • انجام اقدامات لازم برای پویایی بیشتر نمایه (تغییرات دوره ای در متن بیو و عکس پروفایل)
  • تسلط نسبی بر نرم افزارهای گرافیکی مانند illustrator و Photoshop
  • بالا بردن سطح تعامل صفحه اینستاگرام (Engagement Rate Optimization)
  • آشنایی با روش های مختلف تبلیغات در اینستاگرام
  • تسلط نسبی به زبان انگلیسی
  • خلاقیت در تولید محتوا

مطالب ذکر شده از وظایف اصلی ادمین صفحه اینستاگرام می باشد. میزان حقوق و مزایای ادمین بستگی به مهارت و توانایی او در مدیریت صفحه اینستاگرام دارد. برای صاحب صفحه ممکن است نیازی به داشتن همه موارد فوق در یک ادمین نباشد، از طرفی یک صفحه به فردی به عنوان ادمین با تمام قابلیت های ذکر شده نیاز دارد.

تا اینجا با مفاهیمی مانند ادمین، ماهیت ادمین صفحه اینستاگرام و وظایف ادمین آشنایی نسبی داشتیم. حال می خواهیم به موضوع حقوق ادمین صفحه اینستاگرام بپردازیم.

حقوق ادمین

حقوق ادمین

میزان حقوق ادمین پیج اینستاگرام

یکی از عوامل مهم در میزان حقوق ادمین در اینستاگرام موقعیت جغرافیایی است. حقوق ادمین اینستاگرام نیز مانند تمامی مشاغلی که در شهری مانند تهران با سایر شهرها متفاوت است از این قاعده مستثنی نیست و تفاوت بسیار زیادی در حقوق ادمین در تهران با سایر شهرها وجود دارد. حتی این رقم را می توان دو برابر کرد، یعنی یک مدیر صفحه اینستاگرام در تهران معادل دو برابر حقوق یک ادمین صفحه اینستاگرام در شهر های دیگر حقوق می گیرد.

میزان دریافتی صفحه ادمین اینستاگرام نیز می تواند تحت تاثیر توانایی ها و مهارت های ادمین و همچنین نیازهای کارفرما، صاحب اصلی صفحه باشد. رقم مذکور در تهران با پایه یک میلیون و 400 هزار دلار و در سایر شهرهای دیگر با پایه 700 هزار دلار آغاز شده و می تواند از این هم بالاتر برود.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *