این روزها نام “هوش مصنوعی” همه جا بر سر زبان ها افتاده و می توان هر کاری را با استفاده از هوش مصنوعی سر و سامان داد. سئوی سایت یکی از مواردیست که روی افزایش رتبه سایت در گوگل بسیار تاثیرگذار است و می تواند به پیشرفت نام تجاری یا برند شما در دنیای اینترنت بسیار کمک کند. از آن جایی که امروزه همه صاحبین مشاغل برای دستیابی به رتبه اول گوگل نیازمند سئوی سایت حرفه ای هستند، کارشناسان سئو از توانایی های هوش مصنوعی بهره گرفته اند. اگر شما هم علاقه مندید با کاربردهای هوش مصنوعی در سئو سایت آشنا شوید؛ بهتر است تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

 

هوش مصنوعی چیست؟

هوش مصنوعی نوعی شبیه سازی هوش انسان است که تکنولوژی هایی مانند ماشین لرنینگ، دیپ لرنینگ، فناوری پردازش زبان طبیعی و همچنین بینایی کامپیوتر را در زیر مجموعه خود قرار می دهد. هوش مصنوعی که این روزها به عنوان ترند دنیای فناوری به شمار می رود، در آسان تر انجام دادن کارها به ما انسان ها کمک می کند.

هوش مصنوعی خطاهای انسانی را ندارد، دقت بسیار بالایی داشته و سرعت عمل بی نظیری دارد که نمی توان این موارد را با این کیفیت از انسان انتظار داشت.

شاید برایتان جالب باشد بدانید که امروزه اکثر شرکت ها و کسب و کارها برای ارتقای گزینه های کاری و همچنین افزایش درآمد خود از هوش مصنوعی در زمینه های مختلف کمک می گیرند. همچنین آمار به اثبات رسانده که استفاده از هوش مصنوعی در بخش های بازاریابی و فروش می تواند برای حدود ۳۰ درصد کسب و کارها، با رشد ۶ الی ۱۰ درصدی درآمد همراه باشد.

هوش مصنوعی

هوش مصنوعی

سئو هوش مصنوعی چیست؟

هوش مصنوعی در گوگل هم نفوذ کرده است و برخی از اجزای اصلی الگوریتم های این موتور جست و جوی جهانی مانند رنک برین (Rankbrain) و برت (BERT) بر اساس هوش مصنوعی طراحی شده اند. بنابراین توجه به کاربردهای هوش مصنوعی در بحث سئو می تواند رتبه سایت شما را در موتورهای جست و جو ارتقا دهد.

یکی از مهم ترین و اصولی ترین فاکتورهایی که برای طراحی استراتژی سئو باید مد نظر قرار بگیرد، آنالیز دیتا می باشد که خوشبختانه هوش مصنوعی یکی از بهترین ابزارهای کاربردی در این زمینه محسوب می شود.

استفاده از توانایی های هوش مصنوعی در بهبود سئو یک روش هوشمندانه است که این روزها اکثر صاحبان کسب و کارها برای بیشتر و بهتر دیده شدن در دنیای اینترنت به سراغ آن می روند. هر چند قابلیت های هوش مصنوعی تنها به سئو ختم نشده و شما می توانید در طراحی و تولید محتوا یا سایر جنبه های کسب و کارتان هم از آن کمک بگیرید؛ با این حال ما در این مقاله سعی داریم به کاربردهای اختصاصی هوش مصنوعی در زمینه سئو بپردازیم.

 

دلایل استفاده از هوش مصنوعی

چرا از هوش مصنوعی استفاده می کنیم؟ هوش مصنوعی قادر به انجام چه کارهایی است که ما نمی توانیم انجام دهیم؟ مهم ترین دلایل استفاده از هوش مصنوعی به شرح زیر هستند:

  • به بیان ساده، هوش مصنوعی می تواند کارها را برای ما آسان تر کند. به عنوان مثال چقدر طول می کشد تا شما یک متن بلند در مورد یک موضوع خاص بنویسید؟ هوش مصنوعی در عرض چند ثانیه این متن را برای شما آماده خواهد کرد.
  • هوش مصنوعی خطاهای انسانی را ندارد؛ تسک های شما را با دقت و سرعت بسیار بالا انجام می دهد؛ به طوری که انجام دادن آنها با این دقت و سرعت برای هوش انسانی تقریبا غیرممکن است.
  • هوش مصنوعی در تولید محتوا به صورت متن، عکس یا ویدیو به شما کمک می کند. انجام فتوشاپ، ادیت ویدیو و غیره با بالاترین کیفیت تنها از هوش مصنوعی برمی آید.
  • هوش مصنوعی ابزارهای قدرتمندی برای بررسی و آنالیز دیتا دارد؛ به همین دلیل می تواند رتبه سایت را در گوگل ارتقا دهد و با آنالیز داده ها، مسیر سئو را برایتان هموار سازد.

دلیل شما برای استفاده از هوش مصنوعی چیست؟

 

دلایل استفاده از هوش مصنوعی

دلایل استفاده از هوش مصنوعی

کاربردهای هوش مصنوعی در سئو سایت

حتما شما هم به عنوان یکی از کاربران گوگل و دنیای اینترنت؛ تا به حال به این موضوع پی برده اید که الگوریتم های گوگل همواره همان محتواهایی که به آنها علاقه دارید یا بیشتر سرچ می کنید را به شما نشان می دهند. در واقع این استراتژی گوگل و اپلیکیشن های آنلاین مثل اینستاگرام و یوتیوب است تا آنچه مخاطبان می پسندند را بشناسند و همان سبک از محتوا را به آنها بیشتر نشان بدهند.

به همین منظور بهتر است برای سئو سایت، ابتدا این سه سوال مهم را از خودتان بپرسید و به آنها پاسخ دهید:

  • ایده پشت هر سرچ کاربران چیست؟ به عبارت دیگر، انتظار و خواسته کاربر از سرچ عبارت مورد نظرش در گوگل چه بوده است و به دنبال چیست؟
  • بیش ترین کلمات و عباراتی که کاربران در حیطه فعالیت شما سرچ می کنند چیست؟ آیا این کلمات و عبارات پر تکرار و کلیدی را می شناسید؟
  • کاربر با سرچ عبارت مورد نظرش در گوگل، انتظار چه پاسخی را دارد؟ چه پاسخی می تواند نیازهای کاربر را به درستی برطرف کند؟

آیا پاسخ این سوالات را می دانید؟

هوش مصنوعی به خوبی می تواند پاسخ این سوالات را بدهد و به وبسایت شما کمک کند تا در صفحه نخست نتایج گوگل جای بگیرد. به طور کلی، از کاربردهای هوش مصنوعی در زمینه سئو می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزایش بهره وری با سرعت بالا

هوش مصنوعی در عین حال که بسیار سریع است؛ با دقت بالایی هم کار می کند. به این ترتیب می توانید با تکیه بر آن، به صورت اتومات همه پروسه های سئو را با بهترین کیفیت طی کنید و به نتیجه فوق العاده ای برسید. کافیست در کنار بهره وری از هوش رباتیک، خلاقیت ها و ایده های خود را هم چاشنی کنید؛ تا به بهترین نتیجه در زمینه تولید محتوا و سئوی سایت دست پیدا کنید.

  • افزایش رضایت کاربران

با استفاده از هوش مصنوعی می توانید با نیازها و خواسته های مخاطبان خود آشنا شوید؛ بدانید که به دنبال چه هستند تا همان را به آنان ارائه دهید. هوش مصنوعی با قابلیت های هوشمند خود می تواند نیازهای کاربران را بر اساس آنالیز دیتا به دست آورده و به شما کمک کند تا محتواهایی تولید کنید که برای مخاطبان جذاب تر هستند.

  • رسیدن به رتبه نخست گوگل

هوش مصنوعی یک ابزار قدرتمند برای پیدا کردن کلمات کلیدی مهم و اساسی است. زمانی که این کلمات کلیدی و عبارات پر تکرار را به دست آورید؛ بخش مهمی از مسیر رسیدن به رتبه اول گوگل را طی کرده اید!

در کنار پیدا کردن کلمات کلیدی، می توانید با کمک هوش مصنوعی، استراتژی های مختلف جهت بهبود سئو را بشناسید و بهترین استراتژی ها را جهت بالا بردن رتبه وبسایت خود در گوگل انتخاب کنید.

  • بهبود تولید محتوا

    بهبود تولید محتوا

     

  • بهبود تولید محتوا

هر چند شناخت الگوریتم های گوگل، آنالیز دیتا و بررسی کلمات کلیدی، در بهبود سئو تاثیر بسزایی دارند؛ با این حال نمی توان از تاثیر شگفت انگیز تولید محتوای خوب و باکیفیت گذشت.

امروزه با توجه به این که بازار رقابت روز به روز داغ تر می شود، نمی توان برای دیده شدن به محتوای بی کیفیت تکیه کرد و باید سطح تولید محتوای خود را ارتقا دهید تا روز به روز مخاطبان بیشتری به سوی شما جذب شوند.

خوشبختانه ما در دنیای امروز هوش مصنوعی و تکنولوژی هوشمند را داریم که می توانند به ما در رسیدن به اهدافمان کمک کنند. همانطور که پیش از این اشاره کردیم، هوش مصنوعی در زمینه تولید محتوا به سبک های مختلف می تواند کمک شایانی به صاحبان کسب و کارها کند.

  • انجام کارهای سخت در سئو

برخی تسک ها در پروسه سئو بسیار سخت و زمان بر هستند و گاهی اوقات نمی توان با دقت بالایی به آنها پرداخت. به همین منظور دست به دامان هوش مصنوعی می شویم تا این تسک های سخت را با بهترین کیفیت و بالاترین دقت در کم ترین زمان انجام دهد.

این تسک های سخت شامل جمع آوری کردن دیتاها، جمع آوری اطلاعات پیچیده آنها و همچنین آنالیز این دیتاهاست. شما می توانید در این زمینه به هوش مصنوعی اعتماد کنید و از نتیجه کار شگفت زده شوید!

  • بهبود تجربه کاربران

حتما یکی از اهداف مهم شما در تولید محتوا و سئوی سایت این است که تجربه کاربران را از ورود به وبسایت خود ارتقا بخشید و به دنبال آن به صفحه نخست نتایج گوگل دست پیدا کنید. منظور از تجربه کاربران، سیگنال هایی است که از ورود کاربران به وبسایت خود به دست می آورید و با استفاده از آنها می توانید بفهمید که کاربران چقدر از محتوای شما رضایت داشته و به آن علاقه مندند!

هوش مصنوعی در این زمینه هم به کمک هوش انسانی شتافته و می تواند با دریافت این سیگنال ها و ارزیابی آنها، به میزان رضایت کاربران پی ببرد و همچنین بخش های مختلف وبسایت شما را از لحاظ تجربه کاربران ارزیابی کند تا با نقاط ضعف و نقاط قوت خود آشنا شوید.

بهبود تولید محتوا

بهبود تولید محتوا

کلام آخر

در این مقاله به معرفی هوش مصنوعی و کاربردها و اهمیت آن در سئوی سایت پرداختیم. امیدواریم برایتان مفید بوده باشد و پاسخ سوالات خود را دریافت کرده باشید. با سپاس از این که همراهمان هستید و به ما اعتماد دارید. با آرزوی موفقیت.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *