نقش گرافیک سایت در جذب مخاطبان

نقش گرافیک سایت در جذب مخاطبان


گرافیک سایت یکی از مهمترین و تاثیرگذار ترین عوامل در جذب مخاطبان می باشد. امروزه با توجه به اینکه بستر اینترنت در سطح جهان گسترده شده است همه افراد در هر کسب و کاری به سمت طراحی یک سایت اختصاصی روی آورده اند. در واقع می توان گفت سایت یکی از رسمی ترین راه ها برای تبلیغات کسب و کار و برند شما می باشد. اما این نکته را نیز در نظر داشته باشید که تنها طراحی سایت کافی نیست و باید به گرافیک آن نیز توجه کافی داشته باشید تا بتوانید شاهد پیشرفت های روز افزون در کسب و کار و برند خود باشید. وبانو در این مقاله به بررسی گرافیک سایت و نقش آن در جذب مخاطبان سایت می پردازد پس تا انتها با ما همراه باشید.

نقش گرافیک سایت در جذب مخاطبان

نقش گرافیک سایت در جذب مخاطبان

از نقش گرافیک سایت در جذب مخاطب به موارد زیر می توان اشاره کرد:

انتقال پیام برند و کسب و کار

همانطور که می دانید هر برند و کسب و کاری پیامی برای مخاطب دارد که می تواند آن را به روش های مختلف به مخاطب انتقال دهد. یکی از این روش ها گرافیک می باشد. در واقع شما می توانید گرافیک سایت را به گونه ای در نظر بگیرید که پیام اصلی برند و کسب و کارتان را به مخاطب انتقال دهید.

جلب اعتماد مخاطب

داشتن یک گرافیک زیبا و مناسب می تواند باعث ایجاد و جلب اعتماد مخاطب شود. زیرا شما با داشتن یک لوگوی مناسب، انتخاب رنگ مناسب برای بخش های مختلف سایت و بنرهای سایت می توانید ارزش سایت خود را بالا ببرید و از این طریق اعتماد مخاطب را جلب کنید.

افزایش ترافیک سایت

به هر میزان که سایت شما از نظر گرافیکی زیبا و مورد پسند مخاطب باشد به مراتب تعداد مخاطبانی که از سایت شما بازدید می کنند افزایش می یابد و این موضوع باعث افزایش ترافیک سایت می شود.

افزایش ترافیک سایت

افزایش ترافیک سایت

ایجاد تمایز بین رقبا

یکی از مواردی که می تواند بین رقبا تمایز ایجاد کند، گرافیک و طراحی ظاهری سایت است. در واقع اگر بتوانید گرافیک اختصاصی برای سایت خود انجام دهید از رقبا متمایز خواهید شد.

برند سازی

یکی از اهداف اصلی گرافیک سایت، قوی سازی پایه برند شما است. در واقع طراحی گرافیک سایت به ایجاد هویت بصری برند کمک می کند و این موضوع می تواند بازتابی از اهداف و ارزش های کسب و کار شما تلقی شود.

تاثیر در اولین بازدید مخاطب از سایت

زمانی که مخاطب برای اولین بار از سایت شما بازدید می کند اگر با ظاهر منظم و زیبای سایت مواجه شود به مراتب اعتماد بیشتری به سایت می کند. در مقابل زمانی که مخاطب وارد سایتی می شود که از نظر گرافیکی جلوه خاصی ندارد، به این موضوع پی می برد که زحمت زیادی برای طراحی این سایت کشیده نشده و این موضوع بی اعتمادی به برند و کسب و کار را به همراه دارد.

منظور از گرافیک سایت چیست؟

مسلما هر فردی روزانه تعداد زیادی از سایت ها در زمینه های مختلف را در مشاهده می کند اما با مفهوم گرافیک سایت آشنا نیست. در کلامی کوتاه و مختصر باید بگوییم که گرافیک سایت عبارت است از طراحی قالب سایت و چیدمان صفحات مختلف که باید توسط یک طراح گرافیک انجام شود. یک طراح گرافیک برای گرافیک بخش های مختلف سایت از ابزارهای مختلفی استفاده می کند که دسته ای از این ابزارها، نرم افزارهای گرافیکی هستند.

بسیاری از صاحبان سایت ها از طرح های آماده و نیمه آماده که به صورت لایه باز در فضای اینترنت هستند برای سایت خود استفاده می کنند. اما اگر بتوانید گرافیک اختصاصی برای سایت خود انجام دهید مسلما یک قدم جلوتر از رقبا حرکت خواهید کرد. به طور کلی مخاطب ترجیح می دهد از سایت هایی دیدن کند که گرافیک زیبایی دارند و همه چیز به صورت اصولی و اختصاصی انجام شده است.

گرافیک سایت

گرافیک سایت

عوامل تاثیر گذار در بهتر شدن گرافیک سایت

طراحان گرافیک با تمامی استراتژی های گرافیک سایت آشنایی کامل دارند. اما با این وجود در این بخش به بررسی عوامل تاثیر گذار در بهتر شدن گرافیک سایت می پردازیم.

انتخاب رنگ مناسب

بهتر است قبل از هر کاری از روانشناسی رنگ ها کمک بگیرید تا بتوانید رنگ مناسب در زمینه فعالیتتان را برای گرافیک سایت انتخاب کنید. روانشناسان بر این باورند که رنگ ها به صورت ذاتی بر ایجاد و تحرک احساسات مخاطب تاثیر گذارند و نباید از این موضوع به سادگی گذر کرد. به عنوان مثال رنگ های روشن باعث بی روح شدن سایت می شوند و بهتر است این رنگ ها را به صورت اصولی با رنگ های تیره ترکیب کنید.

انتخاب قلم و فونت مناسب

یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار در بهتر دیده شدن گرافیک سایت، انتخاب نوع قلم و فونت می باشد. به طور کلی می توان گفت نوع قلم و فونت مخاطب را به سمت سایت جذب می کند و علاقه او به خواندن مطالب سایت بیشتر می شود. سعی کنید از فونت های ساده استفاده کنید زیرا این فونت ها به بهتر دیده شدن و خوانایی متن کمک می کنند.

انتخاب قلم و فونت مناسب

انتخاب قلم و فونت مناسب

انتخاب تصاویر مناسب

یکی از مهمترین عوامل در گرافیک سایت، انتخاب تصویر مناسب است. تصاویر در ذهن مخاطب حک می شوند. از این رو بهتر است از تصاویر اختصاصی برای گرافیک سایت استفاده کنید. همچنین این نکته را نیز در نظر داشته باشید که حجم تصاویر باید بهینه شود.

طراحی بنر و لوگو سایت

لوگو یکی از مهمترین مواردی می باشد که تمامی کسب و کارها باید برای خود در نظر بگیرند و در جاهای مختلف همچون سایت از آن استفاده کنند. طراحی لوگو دارای یکسری اصول و قوانین می باشد که در صورت رعایت کردن می تواند تصویر خوبی از برند و کسب و کار شما در ذهن مخاطب حک کند. از طرفی طراحی بنر نیز برای سایت لازم و ضروری است. در واقع شما می توانید پیام های مهم وبسایت را در قالب بنر طراحی و در معرض دید مخاطب قرار دهید. وبانو در طراحی لوگو و طراحی بنر سایت به شما کمک می کند.

ارتباط گرافیک سایت با سئو سایت

شاید با خود فکر کنید که گرافیک سایت با سئو سایت هیچ ارتباطی با یکدیگر ندارند. اما ما در اینجا به شما می گوییم که سخت در اشتباهید. زیرا گرافیک سایت با سئو ارتباط مستقیمی دارد. به عنوان مثال مخاطب عبارت “طراحی سایت وردپرسی” را در گوگل سرچ می کند. سایت های زیادی در زمینه طراحی سایت وردپرسی به مخاطب نشان داده می شوند اما آنچه که می تواند مخاطب را جذب کند، گرافیک سایت می باشد. مسلما سایتی که در زمینه طراحی سایت وردپرسی فعالیت می کند و دارای گرافیک مورد قبولی می باشد شانس انتخاب بیشتری برای انجام پروژه دارد. علاوه بر آن یکی از معیارهای موتورهای جستجوی گوگل برای امتیاز دهی به سایت ها، گرافیک سایت و چیدمان بخش های مختلف سایت است.

ارتباط گرافیک سایت با سئو سایت

ارتباط گرافیک سایت با سئو سایت

سخن نهایی

وبانو در این مقاله به بررسی نقش گرافیک سایت در جذب مخاطب پرداخته است. مطابق با مواردی که در این رابطه بیان شده ارتباط مستقیمی بین گرافیک سایت و جذب مخاطب وجود دارد. گرافیک سایت خود را می توانید به شرکت وبانو بسپارید. وبانو در زمینه توسعه و ارتقاء کسب و کارها قدم برمی دارد و تاکنون افتخار همکاری با برندهای مطرح و معتبری را داشته است. نمونه کارهای گرافیک سایت را می توانید در وبسایت ما مشاهده کنید و در صورت تمایل ثبت سفارش نمایید. جهت کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران وبانو در تماس باشید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *