بهترین درگاه پرداخت اینترنتی در ایران کدام است؟

بهترین درگاه پرداخت اینترنتی در ایران کدام است؟


درگاه های پرداخت اینترنتی که به صورت مستقیم ارائه می شوند، همه ی آن ها دارای یک ویژگی هستند که با استفاده از آن ها می توانید صرفا از امکان پرداخت آنلاین برخوردار شوید و همچنین گزارش گیری از پرداخت های مشتریان خود داشته باشید. در زیر به معرفی چند مورد از بهترین و امن ترین درگاه پرداخت اینترنتی در ایران می پردازیم. همچنین می توانید برای خرید و اطلاعات بیشتر این درگاه به سایت وبانو مراجعه نمایید.

بهترین درگاه پرداخت اینترنتی در ایران کدام است؟

بهترین درگاه پرداخت اینترنتی در ایران کدام است؟

زرین پال

یکی از قدیمی ترین و بهترین درگاه های پرداخت اینترنتی در ایران زرین پال است. اگر به عنوان یک فروشنده قصد استفاده از این درگاه را داشته باشید به مدت یک ماه می توانید به صورت رایگان از آن استفاده نمایید. تسویه حساب و برداشت وجه از طریق این درگاه برای شما یک درصد کارمزد خواهد داشت.

ویژگی های زرین پال

  • اپلیکیشن های اختصاصی برای گوشی های هوشمند طراحی کرده است.
  • قدیمی ترین درگاه پرداخت است.
  • در صورت داشتن یک شرکت، زرین پال با توجه به میزان سهم هر فرد به طور خودکار درآمد شخص را تقسیم کرده و به حساب آن ها واریز می نماید.
  • درگاه زرین پال دارای افزونه های متنوع و مختلفی می باشد.

آی دی پی

آی دی پی علاوه بر کسب و کارهای اینترنتی به اشخاص خدمات ارائه می دهد و شما به عنوان یک شخص حقیقی می توانید از خدمات آن استفاده نمایید. طریقه کارکرد این درگاه بسیار جذاب می باشد. شما به عنوان شخصی که قصد دریافت خدمات را دارید، می توانید شماره شبا یا شماره کارت خود را به آی دی پی داده تا کارشناسان این عدد را به یک آی دی کوچک تبدیل کرده و آن را در فضای مجازی و دنیای واقعی در اختیار مشتریان قرار دهند.

ویژگی های آی دی پی

  • در بستر آی دی پی می توانید فروشگاه آنلاین راه اندازی نمایید.
  • دارای سیستم تسویه حساب خودکار می باشد.
  • ارسال پیام به فروشنده و خریدار
  • سیستم کسب درآمد از طریق معرفی اعضا
  • امکان سایت فرم سفارشی را در اختیار شما قرار می دهد.

نکست پی

یکی دیگر از درگاه های پرداخت اینترنتی که می توانید آن را برای فروشگاه خود و یا تراکنش های مالی انتخاب نمایید، نکست پی می باشد. از مزایای این درگاه می توان به سرعت آن اشاره نمود. به طوری که طبق شعار آن شما ظرف 5 دقیقه می توانید برای فروشگاه  و سایت خود یک درگاه پرداخت داشته باشید.

نکست پی

نکست پی

ویژگی های نکست پی

  • تا 45 روز اول استفاده از آن بدون کارمزد می باشد.
  • ارائه درگاه پرداخت مستقیم ندارد.
  • تنها به دو بانک برای پرداخت متصل می شود.
  • تسویه حساب آن در زمان کوتاهی انجام می شود.

بیت پی

یکی از قدیمی ترین درگاه پرداخت اینترنتی بیت پی می باشد. این درگاه پرداخت را بدون اغراق می توان سریع ترین درگاه دانست که سال ها است بدون هیچ حاشیه و عدم رضایتی در فضای آنلاین در حال فعالیت می باشد. یکی از مزایای بیت پی، پشتیبانی 24 ساعته آن حتی در روزهای تعطیل است تا در صورت بروز مشکل بتوانید همان لحظه آن را رفع نمایید.

ویژگی های بیت پی

  • برای هر تراکنش نرخ کارمزد مناسبی در نظر می گیرد.
  • از بانک ملت به شما درگاه اختصاصی ارائه می کند.
  • امکان تفکیک درآمد سایت از بخش های مختلف را برای شما فراهم می کند.
  • دارای کیف پول شاپرکی است. که این کیف پول امنیت بالایی دارد، و باعث می شود هنگام پرداخت نام برند و لوگو شرکت یا فروشگاه به کاربر نمایش داده شود.

درگاه پرداخت واسط

در این درگاه به راحتی در کمتر از چند دقیقه می توانید درگاه پرداخت آنلاین سایت خود را به نام کسب و کارتان راه اندازی نمایید. در درگاه پرداخت واسط تسویه حساب به صورت آنی انجام می شود و شما هر زمان که اراده کنید پرداخت واسط مبلغ موردنظر شما را تسویه می کند.

ویژگی های درگاه پرداخت واسط

  • پایین ترین تعرفه
  • امنیت بسیار بالا
  • تسویه حساب مستقیم و بدون واسطه
  • اتصال درگاه به بانک موردنظر شما

درگاه پرداخت اینترنتی چیست؟

درگاه پرداخت اینترنتی نقش بسیار مهمی در پردازش معاملات بین صاحبان کسب و کار و مشتری دارند و جزئیات پرداخت مانند شماره کارت اعتباری را رمزگذاری می کنند تا امنیت تبادل اطلاعات بین بانک، پذیرنده و مشتری تضمین شود. همچنین درگاه پرداخت اینترنتی سیستمی است که امکان پرداخت و تراکنش های مالی درفضای مجازی و در بستر اینترنت را فراهم می نماید و بهترین و آسان ترین روش برای دریافت هزینه کالای فروخته شده و فروشگاه های اینترنتی می باشد.

به طور کلی سیستم های پرداخت الکترونیکی عبارت اند از ارسال تراکنش هر پرداخت روی یک شبکه گسترده برای خریداری یک کالای فیزیکی یا خدمات سرویس دهی و محصولات دیجیتال که بر خلاف روش های فروش آفلاین در روش پرداخت الکترونیکی تمام عناصر یک مبادله در یک زمان مشخص و در یک شبکه واحد با یکدیگر در ارتباط و تبادل داده هستند.

درگاه پرداخت اینترنتی

درگاه پرداخت اینترنتی

درگاه پرداخت اینترنتی چگونه کار می کند؟

درگاه پرداخت اینترنتی برای اجرای معامله مراحل زیرا را پشت سر می گذارد:

1- ابتدا مشتری خدمات و محصول موردنظر خود را انتخاب می کند، و پس از آن به صفحه وارد می شود. درگاه های مختلف گزینه های متعددی در این مرحله ارائه می کنند. سپس یک صفحه پرداخت باز می شود و مشتریان باید اطلاعات مربوط به کارت خود را وارد کنند.

2- در این مرحله یکپارچه سازی سرور به سرور اجرا می شود. در اینجا دو سرور که درگاه پرداخت و سرور خریدار هستند با یکدیگر مرتبط می شوند. و نیز داده های مشتری رمزگذاری  می شود و به PSP ارسال می گردد.

3- داده توسط psp به بانک صادر کننده کارت ارسال می شود و احراز هویت انجام می شود.

4- پس از موفقیت احراز هویت با توجه به موجودی حساب مشتری درخواست برای انتقال وجه از طریق بانک صادر کننده تایید یا رد خواهد شد.

5- پاسخ احراز هویت از طریق درگاه پرداخت آنلاین به فروشگاه اینترنتی ارسال می شود.

6- پول از حساب کسر می شود و در اختیار درگاه پرداخت قرار می گیرد.

7- هنگامی که این وجوه در اختیار فروشنده قرار بگیرد به توافق بین فروشنده و درگاه پرداخت اینترنتی بستگی دارد و این مبلغ در یک زمان مشخص به حساب فروشنده واریز می شود.

انواع درگاه پرداخت اینترنتی

درگاه پرداخت مستقیم

درگاه پرداخت مستقیم همان درگاهی است که اصولا در مورد درگاه پرداخت تصور می شود، وبرای گرفتن این درگاه باید به سراغ بانک ها بروید، حساب خود را باز کنید، مدارکی را که از شما می خواهند تحویل دهید و سایت خود را به عنوان سایتی که می خواهید برای آن درگاه بگیرید به بانک معرفی نمایید. پس از تکمیل این کار بسته به این که از چه نوع درگاه و بانکی استفاده کرده باشید، بانک دستورالعمل های لازم برای اتصال به درگاه سایت شما را می دهد و یا به طور مستقیم IP سرور شما ره به درگاه متصل می کند و نیاز نیست شما کار خاصی انجام دهید و هر شخصی که از سایت شما به درگاه فرستاده شود برای بانک قابل شناسایی خواهد بود. در این درگاه هنگامی که پرداختی صورت می گیرد پولی که برای شما پرداخت شده است مستقیم به حساب شما واریز می شود و شما آن را در لحظه دریافت می نمایید. همچنین از شما کارمزدی دریافت نمی شود و به راحتی می توانید با حساب خود کار کنید.

درگاه پرداخت مستقیم

درگاه پرداخت مستقیم

درگاه پرداخت غیر مستقیم

درگاه پرداخت غیرمستقیم یکی از پرکاربردترین انواع درگاه ها هستند که روال ساده تری نسبت به درگاه مستقیم دارند. در رابطه با این که این درگاه چطور کار می کند باید بگوییم شما برای این که در سایت خود درگاه پرداخی به نام خود داشته باشید به سراغ یکی از شرکت های ارائه درگاه غیرمستقیم که خدمات مربوط به پرداخت بدون کارت را ارائه می دهند، بروید. و با ثبت نام در این شرکت ها با ارائه یک کد مالیاتی و ثبت نام در سایت مالیات برای خود یک درگاه اینترنتی داشته باشید. برای ارائه مجوزهای مختلف در زمینه کسب و کارهای اینترنتی ممکن است برای شما دردسر زیادی داشته باشد. گزینه ای که شما را به دردسر کمتر می اندازدو در سریع ترین زمان ممکن درگاه پرداخت خود را به صورت غیر حضوری دریافت می کنید، درگاه غیرمستقیم است که از گشتن و بررسی کردن انواع درگاه پرداخت انتظار دارید که به آن دست یابید. البته به این موضوع نیز باید توجه داشته باشید که برخلاف درگاه مستقیم که امکان واریز آنی آن وجود داشت، درگاه غیرمستقیم ز این امکان بی  بهره است و کار به این صورت دنبال می شود که پول به حساب شرکت واریز می شود و شما می توانید با آن ها به صورت روزانه، هفتگی و ماهیانه که شما آن را مشخص می کنید تسویه نمایید.

قالب درگاه پرداخت

قالب درگاه پرداخت، یک قالب وردپرس با امکانات کامل برای یک موسسه مالی آنلاین می باشد. اگر قصد دارید وب سایت درگاه پرداخت را راه اندازی کنید، قالب درگاه پرداخت دقیقا همان چیزی است که نیاز دارید. برای اطلاعات بیشتر و دسترسی به قالب درگاه پرداخت به سایت وبانو مراجعه نمایید.

نماد اعتماد الکترونیکی چیست؟

نماد اعتماد الکترونیکی نشانه ای می باشد که از طرف مرکزی با نام توسعه تجارت الکترونیکی که وابسته به معدن و تجارت ایران است به عنوان تاییدیه به فروشگاه های اینترنتی داده می شود. این نماد توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی صادرشده است و به کسب و کارهای اینترنتی، مجازی و موبایل مجاز با هدف ساماندهی و احراز هویت آن ها اعطا می گردد. این نماد پس از بررسی وب سایت و صلاحیت و احراز هویت مالک حقیقی یا حقوقی آن برای مدت دو سال صادر می گردد.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *