رنگ سازمانی چیست؟

رنگ سازمانی چیست؟


امروزه رنگ ها نقش مهمی در جلب توجه ایفا می کنند. تاثیر رنگ ها بر مخاطب زیاد می باشد. بنابراین در انتخاب رنگ لوگو و رنگ اصلی سایت باید دقت کنید تا بتوانید نهایت تاثیر را بر مخاطب خود بگذارید. از طرفی می توان گفت رنگ ها بر احساسات مخاطب تاثیر می گذارند و این موضوع را برای آن مشخص می کنند که تا چه میزان می تواند در سایت شما بماند و از خدمات و یا محصولاتی که در سایت درج کرده اید استفاده کند.

به رنگی که یک سازمان برای نمایش هویت خود انتخاب کرده است، رنگ سازمانی می گویند. این رنگ برای تبلیغات، محصولات، خدمات، لوگو و در نهایت وبسایت مورد استفاده قرار می گیرد. به بیانی دیگر رنگ سازمانی در ایجاد هماهنگی میان جنبه های مختلف تجاری و ارتباطات تاثیر بسزایی دارد.

رنگ سازمانی چیست؟

رنگ سازمانی چیست؟

نحوه انتخاب بهترین رنگ سازمانی

گام اول در انتخاب بهترین رنگ سازمانی، توجه به روانشناسی رنگ ها می باشد. به همین منظور با مطالعه ویژگی های هر رنگ در روانشناسی رنگ ها که در ادامه این مقاله آورده شده، می توانید بهترین رنگ سازمانی را انتخاب کنید.

گام بعدی، کمک گرفتن از برندهای موفق می باشد. به گونه ای که شما باید رقبای خود را شناسایی کنید و ببینید از چه رنگ هایی به عنوان رنگ سازمانی برای برند کسب و کار خود استفاده کرده اند.

اهمیت انتخاب رنگ سازمانی

رنگی که به عنوان رنگ سازمانی انتخاب می کنید باید با اهداف و هویت شما سازگاری و همخوانی داشته باشد. به همین منظور میبایست حداقل 3 رنگ که با هم همخوانی دارند را به عنوان رنگ سازمانی انتخاب کنید تا بتوانید تاثیر آن را بر مخاطب ببینید. البته این نکته را نیز در نظر داشته باشید که قبل از انتخاب رنگ سازمانی باید با روانشناسی رنگ ها آشنا شوید. به همین منظور در ادامه با ما همراه باشید.

اهمیت انتخاب رنگ سازمانی

اهمیت انتخاب رنگ سازمانی

روانشناسی رنگ ها و انتخاب بهترین رنگ سازمانی

رنگ سازمانی قرمز

رنگ سازمانی قرمز باعث برافراشتن شور و اشتیاق افراد می باشد و می توان گفت رنگی می باشد که بیشتر نماد جلب توجه مخاطب را دارد. این رنگ بیشتر در مجموعه های غذایی و رستوران ها برای تحریک اشتهای مشتری مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه بر مجموعه های غذایی و رستوران ها، از رنگ قرمز در تولید اسباب بازی ها و تبلیغات فوری نیز استفاده می شود.

رنگ سازمانی آبی

از آنجایی که آبی، رنگ آسمان و دریا می باشد، آرامش را برای همه افراد به ارمغان می آورد. رنگ سازمانی آبی، نماد صداقت، ایمان، اطمینان و تجربه می باشد و بیشتر در صنعت هواپیما سازی، تولید آب معدنی و… مورد استفاده قرار می گیرد. می توان گفت رنگ سازمانی قرمز با رنگ سازمانی آبی کاملا متضاد هستند و در مجموعه های غذایی به هیچ عنوان نباید از رنگ آبی استفاده شود زیرا اشتها مشتری را از بین می برد.

رنگ سازمانی زرد

رنگ سازمانی زرد باعث افزایش انرژی، خلاقیت، خوش بینی، شادی و نشاط می شود. طبق آمارهای به دست آمده، رنگ زرد متقاعد کننده می باشد به همین منظور بیشتر در برندهای لوازم التحریر مورد استفاده قرار می گیرد.

رنگ سازمانی سبز

رنگ سبز، نشان دهنده ثبات، پایداری، امید، آرامش و طبیعت است. رنگ سازمانی سبز بیشتر در برندهایی که تولید کننده لوازم آرایشی و بهداشتی هستند مورد استفاده قرار می گیرد تا بتواند حس آرامش را به افراد منتقل کند. برخی از افراد بر این باورند که رنگ سبز نماد ثروت و جاه طلبی نیز می باشد.

رنگ سازمانی بنفش

رنگ بنفش از آن دسته رنگ هایی می باشد که بیشتر کودکان به آن علاقه نشان می دهند و نشانگر لوکس بودن و خلاقیت است. به همین منظور در برندهایی که تولید کننده محصولاتی می باشند که به زنان و کودکان مربوط می شود، از این رنگ استفاده می کنند.

رنگ سازمانی نارنجی

نارنجی ترکیبی از رنگ های قرمز و زرد می باشد و خصوصیات مشترک این رنگ ها را دارد. رنگ نارنجی به معنای استقامت، انگیزه، موفقیت و شادی است. همچنین نارنجی باعث تحریک اشتها می شود. برندهایی که تصمیم دارند به صورت صمیمانه با مخاطب خود ارتباط برقرار کنند از رنگ سازمانی نارنجی استفاده می کنند.

رنگ سازمانی سفید

بیشتر بیمارستان ها، مراکز بهداشتی و دارویی از رنگ سازمانی سفید استفاده می کنند. زیرا سفید نماد سادگی، امنیت، پاکیزگی، موفقیت و ایمان است. ترکیب رنگ سفید و مشکی، حس قدرت را به افراد منتقل می کند.

رنگ سازمانی سیاه

رنگ سازمانی سیاه حس توانایی، اعتبار و قدرت است. به همین منظور بیشتر در برندهایی مورد استفاده قرار می گیرد که کالاهای لوس تولید و روانه بازار می کنند.

رنگ سازمانی طلایی و نقره ای

رنگ طلایی نشانگر لاکچری بودن، گران قیمت بودن و لوکس بودن است. نقره ای نیز حس لوکس بودن را به مخاطب القا می کند اما در برابر طلایی ضعیف تر عمل می کند. در واقع می توان گفت نقره ای رنگی است که آرامش و توازن را به همراه دارد.

رنگ سازمانی صورتی

رنگ صورتی نماد لطافت و صلح است. این رنگ معمولا در تولید محصولاتی که به خانم ها مربوط می شود مورد استفاده قرار می گیرد.

بهترین رنگ سازمانی کدام است؟

به طور کلی نمی توان یک رنگ پایه را به عنوان رنگ سازمانی برای تمامی برندها و کسب و کارها در نظر گرفت. اما با بیان روانشناسی رنگ ها می توان به این موضوع پی برد که کدام رنگ برای برند و کسب و کار شما بهتر و مناسب تر است.

از طرفی بهترین رنگ سازمانی، رنگی است که یادآور یک برند دیگر نباشد و خاص و منحصر بفرد باشد.

بهترین رنگ سازمانی کدام است؟

بهترین رنگ سازمانی کدام است؟

سخن نهایی

در این مقاله به بررسی رنگ سازمانی و همچنین نحوه انتخاب رنگ سازمانی برای برند و کسب و کار شما پرداخته ایم. به طور کلی می توان گفت چهار چوب مشخص و دقیقی برای انتخاب رنگ سازمانی وجود ندارد و بهتر است با توجه به هویت برند خود رنگ مناسب را انتخاب کنید. اگر با مطالعه موارد فوق باز هم در انتخاب رنگ سازمانی نمی توانید بهترین تصمیم را بگیرید، با کارشناسان تیم وبانو در تماس باشید و از آنها بخواهید که به شما در انتخاب رنگ سازمانی کمک کنند.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *