سئو سایت چند زبانه به چه صورت است؟

سئو سایت چند زبانه به چه صورت است؟


امروزه بیشتر افراد اقدام به طراحی سایت چند زبانه برای کسب و کار خود کرده اند. زمانی که صحبت از سایت می شود باید بدانید که تنها طراحی سایت نمی تواند باعث موفقیت و رشد کسب و کار شما شود و سئو نقش کلیدی در این میان دارد. سئو سایت چند زبانه باعث افزایش پیشرفت سایت شما می شود و تعامل با مخاطبان جهانی را افزایش می دهد، این موضوع افزایش ترافیک و نرخ تبدیل و در نهایت افزایش درآمد را به همراه دارد. در ادامه با وبانو همراه باشید تا به بررسی سئو سایت چند زبانه بپردازیم.

سئو سایت چند زبانه به چه صورت است؟

سئو سایت چند زبانه به چه صورت است؟

سئو سایت چند زبانه به چه صورت است؟

سئو سایت چند زبانه به معنای بهینه سازی محتواهای سایت به زبان های مختلف می باشد. اگر وبسایت شما برای بازارهای گسترده در کشورهای مختلف طراحی شده است مسلما افراد با زبان های مختلف از آن بازدید خواهند کرد. اگر بتوانید استراتژی های سئو را برای سئو سایت چند زبانه در نظر بگیرید، موفقیت های بسیاری را از طریق سایت کسب خواهید کرد.

به طور کلی می توان گفت سئو سایت چند زبانه به معنای ترجمه کلمات کلیدی، محتواهای بخش های مختلف سایت، تگ ها، عنوان ها، متاها و… به زبان های مختلف و زبان های هدف است.

هدف از سئو سایت چند زبانه چیست؟

هدف اصلی سئو سایت چند زبانه جذب مشتریان و مخاطبان بین المللی و در برخی مواقع کسب درآمد ارزی می باشد. البته توجه داشته باشید که این موارد جزء کوچکی از پیشرفت سایت چند زبانه می باشد و قبل از آن باید بتوانید سایت چند زبانه را به صورت اصولی طراحی کنید.

یکی از اولین قدم هایی که بعد از طراحی سایت باید در نظر داشته باشید، بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو می باشد. این موضوع باعث افزایش بازدید کنندگان سایت شما می شود و به عبارتی افزایش ترافیک سایت را به همراه دارد. با توجه به این موارد اگر بتوانید سئو سایت چند زبانه خود را بهینه کنید افراد مختلف در سراسر جهان می توانند به سایت شما دسترسی داشته باشند و موجب افزایش ترافیک سایت و در نهایت موفقیت شما شوند.

هدف از سئو سایت چند زبانه چیست؟

هدف از سئو سایت چند زبانه چیست؟

مراحل سئو سایت چند زبانه

بسیاری از مراحل سئو سایت های چند زبانه با سئو سایت های معمولی مشترک می باشد. اما یکسری اقدامات ویژه برای این گونه از سایت ها انجام می گردد که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم.

 تحقیق کلمات کلیدی برای زبان هدف

یکی از تکنیک هایی که برای سئو سایت چند زبانه باید مدنظر قرار گیرد، استفاده از کلمات کلیدی محبوب برای زبان های هدف می باشد. در واقع کلمات کلیدی برای موتورهای جستجو این قضیه را روشن می کنند که سایت ما دقیقا برای چه کلمات و زبان هایی بهینه شده است. با این اوصاف باید کلمات کلیدی محبوب که رقیب کمتری دارند لیست شوند و در صفحات و محتواهای مختلف سایت مورد استفاده قرار بگیرند.

 تولید محتوا چند زبانه

اگر بتوانید محتواهای سایت را به چند زبان ترجمه کنید در مسیر موفقیت سئو سایت چند زبانه حرکت کرده اید. در ضمن محتواهای تولیدی باید از کیفیت بالایی برخوردار باشند تا بتوانند مخاطبان بیشتری را جذب کنند. تولید محتوای چند زبانه برای بخش های مختلف سایت لازم و ضروری است. تولید محتوای چند زبانه توسط تیم تولید محتوای وبانو انجام می شود.

 پیاده سازی تگ Hreflang

یکی از مهمترین مواردی که در پیاده سازی یک سایت چند زبانه باید در نظر گرفته شود، نشان دادن نسخه درست صفحات به کاربر می باشد. به عنوان مثال نسخه فارسی باید به کاربران ایرانی نشان داده شود. به کمک تگ Hreflang می توان زبان های هدف سایت را به گوگل نشان داد. به همین ترتیب گوگل نیز نسخه صحیح صفحات را به هر کاربر نشان می دهد.

 مدیریت ساختار سایت

ساختار سایت های چند زبانه کمی متفاوت تر از ساختار سایت های معمولی است. این سایت ها باید به گونه ای تفکیک شوند که هر صفحه دقیقا به کاربر هدف نشان داده شود. بنابراین باید بتوان URL های سایت چند زبانه را مدیریت کرد که روش های زیر برای این مدیریت وجود دارند:

  • از کوکی ها برای کنترل زبان ها می توان استفاده کرد.
  • باید از پارامترهای URL استفاده کنید.
  • دامنه و فولدرهای فرعی در یک دامنه سطح بالای جهانی
  • دامنه های سطح بالا با کد کشور

 چند زبانه کردن متا تگ ها

یکی از مراحل سئو سایت چند زبانه، چند زبانه کردن متا تگ ها است. متا تگ ها اطلاعاتی در رابطه با محتوای سایت به موتورهای جستجو می دهند. بنابراین متا تگ های صفحات را باید با توجه به زبان هدف ترجمه و بهینه کنید.

 سئو تکنیکال

در برخی مواقع ممکن است برای سایت چند زبانه ایراداتی پیش بیاید و سایت در نتایج گوگل به درستی نشان داده نشود. رسیدگی به سئو تکنیکال و ایرادات فنی از وظایف افرادی می باشد که به سئو می پردازند.

 سئو تکنیکال

سئو تکنیکال

 ساخت بک لینک

یکی از مواردی که می تواند اعتبار سایت شما را در میان سایت های مختلف نشان دهد، بک لینک است. یکی از موارد چالش برانگیز در سایت های چند زبانه، ساخت بک لینک است. اما در این مورد نگران نباشید زیرا تیم تولید محتوا وبانو برای شما محتواهای یونیک به زبان های مختلف تولید می کند تا بتوانید به عنوان رپرتاژ آنها را در سایت های مختلف منتشر کنید.

استراتژی های سئو سایت چند زبانه

استراتژی های سئو سایت های معمولی با سئو سایت های چند زبانه کمی متفاوت می باشد. از جمله این استراتژی ها به موارد زیر می توان اشاره کرد:

  • نام دامنه ای برای سایت خود انتخاب کنید که برای همه زبان ها قابل فهم باشد.
  • برای اینکه بتوانید سایت چند زبانه خود را با سایت رقبا مقایسه کنید بهتر است از ابزارهایی همچون گوگل آنالیتیکس استفاده کنید.
  • بهتر است محتواهای بروزی در سایت خود منتشر کنید تا موتورهای جستجو گوگل بتوانند برای سایت شما ارزش قائل شوند.

گوگل چگونه منطقه را تشخیص می دهد؟

اکنون ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که گوگل چگونه می تواند منطقه را تشخیص دهد. روش های مختلفی وجود دارند که گوگل توسط آنها منطقه را تشخیص می دهد و آن نسخه از سایت را برای کاربر به نمایش می گذارد. از جمله این روش ها به موارد زیر می توان اشاره کرد:

استفاده از گزارش های موقعیت مکانی

یکی از ابتدایی ترین روش هایی که گوگل برای تشخیص منطقه مورد استفاده قرار می دهد استفاده از گزارش های موقعیت مکانی سرچ کنسول است. در واقع در گوگل سرچ کنسول می توانید موقعیت جغرافیایی را مشخص کنید تا گوگل بتواند از آن استفاده کند.

استفاده از پسوند دامنه ها

کشورهای مختلف دارای پسوندهای خاصی می باشند که گوگل برای تشخیص منطقه از آنها استفاده می کند. البته این نکته را نیز در نظر داشته باشید که پسوندها هر کدام برای موضوعات خاصی از سایت ها نیز می باشند.

استفاده از پسوند دامنه ها

استفاده از پسوند دامنه ها

اطلاعات سایت

اطلاعاتی که در سایت خود قرار می دهید سیگنال خوبی برای گوگل می باشند که با استفاده از آنها بتواند به موقعیت جغرافیایی شما پی ببرد.

لوکیشن سرور

در بیشتر مواقع کاربران از سروهایی که نزدیک منطقه جغرافیاییشان است استفاده می کنند. این موضوع نیز روش خوبی برای تشخیص منطقه جغرافیایی توسط گوگل می باشد.

سخن نهایی

اگر در حوزه هایی فعالیت می کنید که می توانید محصولات و خدمات خود را به صورت بین اللملی نیز عرضه کنید، طراحی سایت چند زبانه برای شما لازم و ضروری است. همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کرده ایم، طراحی سایت برای شما کافی نیست و شما باید بر روی سئو سایت چند زبانه به خوبی کار کنید و آن را برای موتورهای جستجو گوگل بهینه نمایید. در این مقاله سعی کردیم اطلاعات مفیدی در رابطه با سئو سایت چند زبانه بیان کنیم. اگر قصد بهینه سازی سئو سایت چند زبانه را دارید می توانید از تیم سئو وبانو کمک بگیرید. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *