گوگل ترندز

گوگل ترندز


گوگل ترندز (Google Trends) یکی از سرویس های تحت وب شرکت گوگل می باشد که با استفاده از آن می توان میزان تغییرات سرچ و جستجوی یک کلمه کلیدی را در یک بازه زمانی مشخص به دست آورد. همچنین با استفاده از گوگل ترندز می توان کلمات کلیدی را با یکدیگر مقایسه کرد. به طور کلی می توان گفت گوگل ترندز یکی از مهترین ابزارهایی است که مدیران سایت می توانند از آن برای بهبود سئو کمک بگیرند.

گوگل ترندز

گوگل ترندز

کاربرد گوگل ترندز

یکی از دغدغه های کسب و کارهایی که خدمات و محصولات خود را در سایت و به صورت اینترنتی در معرض دید مخاطب قرار می دهند، شناسایی محصولات و خدمات محبوب و پر استفاده توسط مخاطب می باشد. به عبارتی می توان گفت یکی از مهمترین موارد در دیجیتال مارکتینک، شناسایی عبارات و کلمات پر سرچ و محبوب در میان کاربران و مخاطبان گوگل است. با این وجود از کاربردهای گوگل ترندز به موارد زیر می توان اشاره کرد:

جستجوی محصولات معروف

بسیاری از افراد به دنبال پیدا کردن محصولات معروف و پرفروش هستند. با این وجود می توان گفت گوگل ترندز یکی از انواع ابزارهایی می باشد که در پیدا کردن این محصولات به شما کمک می کند. البته به کمک این ابزار بهتر است به سراغ جستجوی محصولاتی بروید که در گذشته فروش کمی داشته اند و اکنون فروش آنها در حال افزایش است.

جستجوی موضوع برای تولید محتوا

همانطور که می دانید تولید محتوا با کیفیت می تواند به رشد سایت شما کمک کند. به همین منظور با استفاده از ابزارهایی همچون گوگل ترندز می توانید موضوعات مهم را برای تولید محتوا استخراج کنید.

جستجوی موضوع برای تولید محتوا

جستجوی موضوع برای تولید محتوا

آپدیت محتوا

موتورهای جستجوی گوگل به محتواهایی که به صورت مداوم بروزرسانی می شوند اهمیت زیادی می دهند. به همین منظور تمامی کسب و کارهایی که یک سایت اختصاصی برای خود راه اندازی کرده اند باید به صورت مداوم محتواهای وبسایت خود را بروزرسانی کنند. به کمک گوگل ترندز می توانید متوجه شوید که یک محتوا در ماه گذشته تعداد جستجوهایش بیشتر بوده و بروز کردن آن می تواند برای سایت شما مفید باشد.

بررسی رقبا

یکی از مهمترین مواردی که می تواند وضعیت وبسایت شما را نشان دهد، بررسی رقبا می باشد. به عبارتی با استفاده از گوگل ترندز می توانید محبوبیت وبسایت خود را با رقبا بسنجید.

ارتباط گوگل ترندز با سئو سایت

گوگل ترندز با سئو سایت ارتباط مستقیمی دارد. همه افراد سعی بر این دارند که بتوانند با استفاده از روش های مختلف رتبه سایت خود را بهبود ببخشند و حجم ترافیک سایت را بالا ببرند. همچنین این ابزار به کاربر کمک می کند که ایده هایی برای تولید محتوا مفید و با کیفیت به دست آورد. زیرا همانطور که می دانید یکی از ارکان مهم در بهینه سازی وبسایت برای موتورهای جستجو گوگل، تولید محتوا خوب و با کیفیت است. با این اوصاف گوگل ترندز می تواند بهترین ابزار برای شناسایی کلمات کلیدی مناسب و همچنین موضوعات مهم باشد.

با این اوصاف گوگل ترندز ارتباط تنگاتنگی با سئو سایت دارد و می تواند یک ابزار سودمند برای وبسایت ها بشمار رود.

چگونه از گوگل ترندز برای بهبود سایت استفاده کنیم؟

اکنون که به این موضوع پی بردید که سئو با گوگل ترندز ارتباط مستقیمی دارد شاید با خود فکر کنید که چگونه می توان از این ابزار برای بهبود سئو سایت استفاده کرد؟ پاسخ این پرسش را در همین بخش بیان خواهیم کرد.

جداولی که توسط گوگل ترندز تهیه و در اختیار شما قرار می گیرد یکی از بهترین منابع برای دسترسی به ایده های مناسب همچون تولید محتوا می باشند. اگر شما بتوانید بهترین محتواها را در وبسایت خود قرار دهید مسلما تعداد افرادی که روزانه از سایت شما بازدید می کنند افزایش می یابد. اطلاعات مهمی که می توانید به کمک گوگل ترندز برای تولید محتوا حرفه ای به دست آورید به طور کلی عبارتند از:

  • ایده برای تولید محتوا با کیفیت
  • ارائه بهترین کلمات کلیدی
  • جستجو کلمات کلیدی مشابه
  • مقایسه حجم نسبی کلمات کلیدی
  • ارائه موضوع های ترند شده در حوزه های مختلف
  • ارائه میزان جستجو کلمات در یک منطقه خاص
چگونه از گوگل ترندز برای بهبود سایت استفاده کنیم؟

چگونه از گوگل ترندز برای بهبود سایت استفاده کنیم؟

آموزش جستجو در گوگل ترندز

اکنون که تا حدودی با گوگل ترندز آشنا شدید، می خواهیم آموزش جستجو با این ابزار را نیز برای شما بدهیم. البته این موضوع را نیز در نظر داشته باشید که نحوه کار با این ابزار به فعالیت مورد نظر شما بستگی دارد. با این وجود آموزش جستجو در گوگل ترندز را در ادامه بیان خواهیم کرد.

زمانی که می خواهید از این ابزار برای جستجو استفاده کنید، چهار پارامتر، انتخاب محل جستجو، بازه زمانی جستجو، دسته بندی موضوعی عبارت و نوع جستجو را در اختیار دارید که در ادامه توضیحات مختصری از آنها بیان می کنیم.

  • انتخاب محل جستجو: اگر قصد دارید جستجوی شما در یک منطقه خاصی انجام شود، در این قسمت منطقه مورد نظر را انتخاب کنید.
  • بازه زمانی جستجو: امکان این را فراهم می کند که بتوانید جستجوی خود را در یک بازه زمانی مشخصی انجام دهید.
  • دسته بندی موضوعی عبارت: اگر بتوانید دسته بندی مناسبی برای جستجو خود انتخاب کنید، جستجو شما دقیق تر و سریع تر خواهد بود.
  • نوع جستجو: در این بخش می توانید نوع جستجو خود (عکس، خبر، محصول، یوتیوب) را مشخص کنید.

معنای اعداد در گوگل ترندز

زمانی که از گوگل ترندز برای جستجو استفاده می کنید، اعدادی در بازه 0 تا 100 مشاهده خواهید کرد. در واقع این اعداد نشان دهنده محبوبیت عبارت های جستجوی مورد نظر می باشند.

عدد 0 نشان دهنده عدم وجود داده کافی برای یک عبارت جستجو می باشد. عدد 1 نشان دهنده پایین ترین نقطه محبوبیت نسبی در عبارت جستجو می باشد. در مقابل عدد 100 نشان دهنده بالاترین نقطه محبوبیت نسبی است.

معنای اعداد در گوگل ترندز

معنای اعداد در گوگل ترندز

مزایای استفاده از گوگل ترندز

با توجه به مواردی که در بخش های فوق بیان کرده ایم، گوگل ترندز یکی از ابزارهای کاربردی برای کسب و کارهای مختلف در سراسر جهان می باشد. از مزایای استفاده از این ابزار به موارد زیر می توان اشاره کرد:

نظارت بر عملکرد برند

روش های مختلفی برای نظارت بر عملکرد برند و کسب و کارها وجود دارد که یکی از آنها استفاده از گوگل ترندز است. این ابزار به شما این امکان را می دهد که میزان علاقه و فعالیت کاربر را نسبت به محصول و یا برندتان بسنجید.

به عنوان مثال شاخص حجم جستجو این امکان را به شما می دهد که از عملکرد محصول و یا برندتان در یک دوره زمانی مشخص با خبر شوید.

شناسایی و انتخاب بهترین کلمات کلیدی

با استفاده از گوگل ترندز می توانید به این موضوع پی ببرید که کدام یک از کلمات کلیدی بیشتر مورد پسند کاربران یک منطقه قرار گرفته است. شناسایی و انتخاب بهترین کلمات کلیدی به شما کمک می کند که در جهت رشد و ارتقاء سئو قدم بردارید.

بررسی رقبا

تجزیه و تحلیل عملکرد رقبا به کمک گوگل ترندز امکان پذیر است. به همین منظور می توانید درک بهتری از عملکرد خود نیز به دست آورید و هوشمندانه تر عمل کنید.

نحوه تنظیم داده در گوگل ترندز

یکی از مهمترین ساز و کارهای گوگل ترندز، مقایسه است. اما مهمترین نکته ای که در این میان وجود دارد، نحوه خواندن اعداد و رسیدن به داده ها است. در واقع به طور کلی می توان گفت گوگل ترندز داده ها را بر اساس تعداد کل جستجوهایی که در یک مکان جغرافیایی و در یک بازه زمانی خاص صورت می گیرد تقسیم می کند. با این وجود گوگل ترندز امکان تنظیم داده ها به دو صورت داده های معمول در یک زمان واقعی و نمونه ای از جستجوهای صورت گرفته در 7 روز گذشته انجام می شود.

نحوه تنظیم داده در گوگل ترندز

نحوه تنظیم داده در گوگل ترندز

سخن نهایی

وبانو در این مقاله سعی کرد اطلاعات دقیق و مختصری در رابطه با گوگل ترندز و همچنین نحوه عملکرد آن بیان کند. امیدواریم با ارائه این مقاله توانسته باشیم به شما در استفاده از این ابزار قدرتمند کمک کنیم.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *