چرا باید برای برند خود لوگو طراحی کنیم؟

چرا باید برای برند خود لوگو طراحی کنیم؟


فرقی نمی کند که صاحب یک برند و کسب و کار بزرگ هستید یا کوچک. چیزی که در این میان از اهمیت بالایی برخوردار است، فضای رقابتی می باشد که بین شما و همکارانتان وجود دارد. شما باید بتوانید با اقدامات لازم یک قدم جلوتر از آنها قدم بردارید. یکی از ساده ترین و در عین حال مهمترین اقدامات، طراحی لوگو برای برند و کسب و کار است. در واقع به عبارتی دیگر می توان گفت طراحی لوگو یکی از روش های به دست آوردن اعتماد مشتری می باشد. در ادامه با وبانو همراه باشید تا به بررسی بیشتر طراحی لوگو برند بپردازیم.

چرا باید برای برند خود لوگو طراحی کنیم؟

چرا باید برای برند خود لوگو طراحی کنیم؟

اهمیت لوگو برای برند شما

اولین چیزی که نظر مخاطب را در هر برندی جلب می کند، لوگو آن است. لوگو اگر به صورت حرفه ای و خلاقانه طراحی شود، پیام های برند شما را به خوبی به مخاطب منتقل می کند. در مقابل اگر لوگو به صورت غیر حرفه ای و در حد متوسط طراحی شود، کاهش قدرت کسب و کار و برند شما را به همراه دارد. بنا بر این اوصاف می توان گفت طراحی لوگو برای برند از اهمیت بالایی برخوردار است. با این وجود از دیگر دلایل اهمیت لوگو برای برند شما به موارد زیر می توان اشاره کرد:

جلب اعتماد مشتری

یک لوگو حرفه ای همانند آهنربایی است که می تواند مخاطب و مشتری را به سمت برند شما جذب کند. در همین راستا می تواند جلب اعتماد مشتری را نیز به همراه داشته باشد.

شناخته شدن برند و کسب و کار

لوگو مهمترین عامل در شناخته شدن برند و کسب و کار شما می باشد و در این مورد نقش بسزایی دارد. افرادی که با استراتژی های طراحی لوگو آشنایی کامل دارند می توانند جنبه های آشکار و پنهان برند و کسب و کار شما را در قالب یک لوگو طراحی کنند. لوگو در ذهن مخاطب حک می شود و می تواند نمادی از کسب و کار و برند شما باشد.

ایجاد رقابت حرفه ای

امروزه همه کسب و کارها و برندها در رقابت با یکدیگر هستند. اما آنچه که می تواند باعث موفقیت شما در برند و کسب و کارتان شود، تمایز شما با رقبا است. یک برند موفق دارای لوگو حرفه می باشد و همین لوگو می تواند آن را از رقبا متمایز کند.

افزایش جذابیت بصری برند

اینکه بتوانید تصویر خوبی از برندتان در ذهن مخاطب ایجاد کنید از اهمیت بالایی برخوردار است. به همین منظور لوگوهای حرفه ای که از جذابیت بصری لازم برخوردار باشند می توانند گزینه خوبی برای برند شما بشمار روند.

نشان دادن ماهیت برند

با استفاده از لوگو می توانید ماهیت برند و کسب و کارتان را به مخاطب نشان دهید. لوگو باعث شناساندن ماهیت برند شما به همه افراد در سراسر جهان می شود. زیرا شما بدون استفاده از لوگو نمی توانید تصویری ماندگار در ذهن مخاطب ایجاد کنید.

بهتر دیده شدن برند در تبلیغات و شبکه های اجتماعی

لوگو باعث افزایش سرعت دیدن شدن یک برند در شبکه های اجتماعی و تبلیغات می شود. در واقع شما می توانید از تمام فرصت ها برای نشان دادن برند خود استفاده کنید و لوگو فرصتی عالی برای نشان دادن برند و ماهیت برند است. به عنوان مثال اگر شما یک صفحه در شبکه های اجتماعی مختلف راه اندازی کنید با استفاده از لوگو می توانید خود را به مخاطبان بیشتری معرفی کنید و افراد بیشتری با برند و کسب و کار شما آشنا می شوند.

ویژگی های لوگو حرفه ای برای برند

با توجه به مواردی که در بخش فوق برای اهمیت لوگو برای برند بیان کرده ایم، این نکته را نیز در نظر داشته باشید که هر لوگویی، لوگوی ماندگار و حرفه ای نیست. از ویژگی های یک لوگو حرفه ای به موارد زیر می توان اشاره کرد:

  • سادگی: لوگو ساده، بهتر به خاطر سپرده می شود و هویت برند را می تواند به خوبی به مخاطب منتقل کند. یک طراح لوگو حرفه ای، طرحی ساده و در عین حال همه منظوره برای لوگو در نظر می گیرد و سعی می کند ساده ترین و در عین حال تاثیرگذار ترین لوگو را برای شما طراحی کند.
  • مقیاس پذیر: یکی دیگر از ویژگی های یک لوگو خوب و حرفه ای، مقیاس پذیر بودن آن است. لوگویی که شما برای برند و کسب و کارتان طراحی می کنید باید مقیاس پذیر باشد تا بتوان از آن برای رسانه های مختلف استفاده کرد.
  • متمایز: لوگویی حرفه ای می باشد که بتواند برند شما را در میان رقبا متمایز کند. بنابراین لوگویی منحصر بفرد باید طراحی کنید تا بتواند شما را در میان رقبا متمایز کند.
  • مرتبط: لوگو، تصویری بصری از برند شما می باشد. بنابراین طراح لوگو ابتدا باید جنبه های مختلف کسب و کار و برند شما را بسنجد تا بتواند لوگویی مرتبط برای شما طراحی کند.
  • به یاد ماندنی: لوگوهای جذاب و به یاد ماندنی در ذهن مخاطب باقی می مانند. این موضوع این امکان را به مشتری می دهد که پس از مدت طولانی نیز با دیدن لوگو به یاد برند شما بیفتد.
ویژگی های لوگو حرفه ای برای برند

ویژگی های لوگو حرفه ای برای برند

استانداردهای طراحی و انتخاب لوگو

برای اینکه بتوانید لوگو زیبا و به یاد ماندنی تری داشته باشید استانداردهای زیر را باید در نظر بگیرید.

  • لوگو در عین سادگی باید بتواند پیام برند شما را به خوبی و در نگاه اول به مخاطب منتقل کند.
  • سلیقه شخصی خود را وارد طراحی لوگو نکنید و لوگویی را طراحی کنید که مخاطب پسند باشد.
  • این موضوع را در طراحی و انتخاب لوگو در نظر بگیرید که لوگو شما دائمی و ماندگار است.
  • لوگویی مقیاس پذیر طراحی و انتخاب کنید.
  • اگر قصد طراحی لوگو تصویری را دارید باید تصویر انتخابی با برند شما مطابقت داشته باشد.
  • رنگ سازمانی و مناسب برای لوگو در نظر بگیرید.
  • لازم نیست به جزئیات بپردازید زیرا توجه به جزئیات در طراحی باعث شلوغ شدن لوگو می شود.
  • سعی کنید از ترکیب رنگ ها به خوبی استفاده کنید و از بیش از 3 رنگ استفاده نکنید.

طراحی بهترین لوگو برای برند شما

با توجه به مواردی که در این مقاله بیان کرده ایم، لوگو یکی از تاثیر گذارترین ابزارها برای موفقیت برند و کسب و کار شما می باشد. به همین منظور لازم دانستیم این مقاله را برای شما ارائه دهیم.

همانطور که در بخش های فوق اشاره شده، طراحی لوگو باید توسط افراد متخصص و ماهر در این زمینه صورت گیرد. وبانو دارای تیم طراحی لوگو حرفه ای می باشد که می توانید طراحی لوگو برندتان را به آن بسپارید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با طراحی لوگو در شرکت وبانو با ما در تماس باشید.

طراحی بهترین لوگو برای برند شما

طراحی بهترین لوگو برای برند شما

سخن نهایی

لوگو نقش بسزایی در رشد کسب و کار و برند شما دارد. به بیانی دیگر می توان گفت باعث ایجاد تعاملی قدرتمند و تاثیر گذار میان شما و مشتری می شود. با طراحی لوگو می توانید هویت برند خود را به مشتریان و مخاطبان بیشتری نشان دهید. در این مقاله سعی کردیم موارد مهم در رابطه با طراحی لوگو برای برند و کسب و کارتان را بیان کنیم. به منظور سفارش طراحی لوگو وبانو با ما در تماس باشید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *