فریلنسر

فریلنسر


شاید برای شما هم این موضوع اتفاق افتاده که در انتخاب شغل و حرفه به صورت دورکاری و یا حضوری بین دو راهی قرار گرفته باشید. وبانو در این مطلب قصد دارد به معرفی فریلنسر و اینکه چگونه می‌توانیم یک فریلنسر موفق باشیم بپردازد.

فریلنسر به افرادی گفته می‌شود که به صورت آزاد و دورکاری کار می‌کنند. این دسته از افراد در هر زمان و هر مکان می‌توانند به انجام فعالیت خود بپردازند و می‌توان گفت این موضوع نوعی مزیت بشمار می‌رود. به عبارتی فریلنسرها به صورت مستقل و بدون ارتباط با شرکت و یا سازمانی مشغول به کار هستند و در انتخاب پاره وقت و یا تمام وقت بودن شغلشان نیز آزاد هستند.

فریلنسرها در زمینه‌های مختلفی همچون تولید محتوا، برنامه نویسی، طراحی وب، تدوین، مشاوره، ترجمه، بازاریابی و… فعالیت می‌کنند. شاید اکنون این سوال برای شما پیش بیاید که پروژه مدنظر را از کجا دریافت می‌کنند؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که از ابزارهای ارتباطی و دیجیتال کمک می‌گیرند. سایت‌های زیادی تحت عنوان سایت‌های فریلنسری ایجاد شده‌اند که کارفرما پروژه خود را در آنجا ثبت می‌کند و فریلنسر باید مطابق با مهارتی که دارد برای انجام آن پروژ پیشنهاد همکاری ارسال کند.

فریلنسر کیست؟ چگونه یک فریلنسر موفق باشیم؟

فریلنسر کیست؟ چگونه یک فریلنسر موفق باشیم؟

چگونه می‌توانیم یک فریلنسر شویم؟

تا به اینجا به معرفی مختصری از فریلنسر و همچنین نوع فعالیت آن پرداخته‌ایم. ممکن است با مطالعه موارد فوق با این سوال مواجه شوید که چگونه می‌توانیم یک فریلنسر شویم؟ اولین گام برای فریلنسر شدن این است که مهارت‌ها، علایق و امکانات خود را شناسایی کنید تا بتوانید در حوزه دلخواهتان به صورت تخصصی فعالیت کنید. بعد از شناسایی علایق و مهارت‌ها و همچنین انتخاب حوزه فعالیت، در شبکه‌های اجتماعی مختلف صفحه کسب و کار برای خود ایجاد کنید و سعی کنید خود را به مشتریان و مخاطبان هدف معرفی کنید. همچنین می‌توانید در سایت‌های فریلنسری ثبت نام کنید تا کارفرما با توجه به زمینه فعالیتتان شما را برای انجام پروژه انتخاب کند. داشتن نمونه کار و درج آن در سایت های فریلنسری و شبکه‌های اجتماعی شانس انتخاب شما برای انجام پروژه را بیشتر می‌کند.

مزایای فریلنسر بودن؟

از مزایای فریلنسر بودن به موارد زیر می‌توان اشاره کرد:

  • فریلنسر می‌تواند در هر ساعت از شبانه روز کار کند. به عبارتی می‌توان گفت فریلنسر در انجام کار آزاد می‌باشد و می‌تواند به صورت پاره وقت و یا تمام وقت بر روی پروژه کار کند.
  • گرفتن دستمزد از کارفرما می‌تواند به صورت روزانه و یا هفتگی باشد. این موضوع وابسته به قراردادی است که در ابتدای کار بین کارفرما و فریلنسر نوشته می‌شود. طبق موارد ذکر شده کارفرما موظف به پرداخت دستمزد و حق الزحمه به فریلنسر است.
  • اغلب فریلنسرها تنها با یک لپ تاپ و خط اینترنت می‌توانند کار خود را شروع کنند. با این اوصاف می‌توان گفت کارهای فریلنسری نیازی به سرمایه اولیه ندارد و تنها می‌توان با یک لپ تاپ ساده و یک خط اینترنت کسب درآمد کرد.
  • فریلنسر به دفتر کار نیاز ندارد و می‌تواند در خانه مشغول کار شود. در نتیجه هزینه‌ای بابت پرداخت اجاره و یا خرید دفتر کار پرداخت نمی‌کند.
  • فریلنسر زمان آزاد زیادی دارد و می‌تواند به انجام کارهای دیگری نیز بپردازد. بیشتر افراد فریلنسری را به عنوان شغل دوم انتخاب می‌کنند.
  • فریلنسر چنانچه به زبان‌های خارجی مسلط باشد می‌تواند از سایت‌های خارجی نیز پروژه بگیرد.
مزایای فریلنسر بودن؟

مزایای فریلنسر بودن؟

معایب فریلنسر بودن؟

  • فریلنسر از طرف سایت فریلنسری و یا کارفرما بیمه نمی‌شود.
  • فریلنسر حقوق ثابت ندارد.
  • چنانچه فریلنسر با کارفرما قرار داد ننویسید، به مراتب در دریافت هزینه با مشکل مواجه می‌شود.
  • در هر لحظه ممکن است کارفرما به دلایل مختلف ارتباط خود با فریلنسر را قطع کند. به منظور جلوگیری از ایجاد این مشکل باید در ابتدای کار با کارفرما قرارداد بنویسید تا بتوانید در زمان تعیین شده پروژه را به اتمام برسانید و هزینه آن را دریافت کنید.

کدام شغل‌ها قابلیت فریلنسری دارند؟

شغل‌هایی که امکان انجام دورکاری و فریلنسری دارند عبارتند از:

تولید محتوا

تولید محتوا یکی از انواع شغل‌ها و یا به عبارتی از مهارت‌هایی می‌باشد که فرد به صورت دورکاری و فریلنسری می‌تواند آن را انجام دهد. امروزه بیشتر افراد برای سایت و همچنین صفحات شبکه‌های اجتماعی به تولید محتوا نیاز دارند و می‌توان گفت تولید محتوا به صورت فریلنسری یکی از شغل‌های پر درآمد بشمار می‌رود.

طراحی سایت

امروزه بیشتر کسب و کارها برای رونق کسب و کار خود به یک سایت اختصاصی نیاز دارند تا بتوانند محصولات و یا خدمات خود را به افراد بیشتری معرفی کنند. به همین منظور طراحی سایت نیز یکی از رایج‌ترین و پر درآمدترین شغل‌های فریلنسری بشمار می‌رود که فریلنسر از طریق سایت‌های فریلنسری می‌تواند پروژه طراحی سایت بگیرد.

برنامه نویسی

یکی دیگر از مشاغلی که می‌توان آن را به صورت فریلنسری انجام داد، برنامه نویسی می‌باشد. چنانچه فریلنسر به هر یک از زبان‌های برنامه نویسی مسلط باشد می‌تواند پروژه‌های برنامه نویسی را به صورت دورکاری انجام دهد.

طراحی گرافیک

اکثر گرافیست‌ها به صورت دورکاری و فریلنسری فعالیت می‌کنند. با این اوصاف می‌توان گفت یکی دیگر از شغل‌های معروف فریلنسری، طراحی گرافیک می‌باشد.

6 نکته طلایی برای اینکه یک فریلنسر موفق باشیم!

تا به اینجا با فریلنسری و همچنین شغل‌هایی که می‌توان به صورت فریلنسری انجام داد آشنا شده‌اید. اکنون با 4 نکته طلایی که می‌توانند شما را به یک فریلنسر موفق تبدیل کنند آشنا می شوید.

6 نکته طلایی برای اینکه یک فریلنسر موفق باشیم!

6 نکته طلایی برای اینکه یک فریلنسر موفق باشیم!

1.    نمونه کارهای موفق داشته باشید.

اولین قدم برای موفقیت در دنیای فریلنسری، داشتن نمونه کارهای موفق است. در ابتدای کار ممکن است شما سابقه و نمونه کار کافی نداشته باشید و این موضوع می‌تواند شما را با مشکل مواجه کند. اما نگران نباشید اگر مهارت کافی در زمینه مدنظرتان را داشته باشید به زودی پروژه‌هایی را دریافت می‌کنید و می‌توانید نمونه کارهای موفق برای خود جمع آوری کنید.

2.    از سایت‌های فریلنسری غافل نشوید.

بهترین بستر برای دریافت پروژه، سایت‌های فریلنسری است. در سایت‌های فریلنسری همچون پونیشا، پارسکدرز، کارلنسر، فریلنسر دات کام و… ثبت نام کنید، مهارت‌ها و توانایی‌های خود را درج کنید و نمونه کارهایتان را نیز به اشتراک بگذارید تا کارفرما بتواند شما را برای انجام پروژه انتخاب کند.

3.    سعی کنید خود را به افراد بیشتری معرفی کنید.

به هر میزان که برند و نام خود را در معرض دید افراد بیشتری قرار دهید، در شغل فریلنسری موفق‌تر خواهید بود. به همین منظور می‌توانید برند خود را در شبکه‌های اجتماعی در معرض دید مخاطبان هدف قرار دهید. همچنین همکاری با کارفرمایان بزرگ نیز می‌تواند باعث معروفیت شما در زمینه کاریتان شود.

4.    فریلنسرهای تازه کار باید در سایت های آگهی رایگان به دنبال کارفرما باشند.

اگر در ابتدای کار هستید و هنوز به یک فریلنسر با سابقه تبدیل نشده‌اید، بهتر است در سایت‌های آگهی همچون دیوار و شیپور برای کارفرما پیشنهاد همکاری ارسال کنید.

5.    از نظم و برنامه ریزی غافل نشوید.

یکی از مهمترین مواردی که می‌تواند شما را به یک فریلنسر موفق تبدیل کند، نظم و برنامه ریزی در کارتان است. در واقع اگر نظم و برنامه ریزی دقیق و اصولی نداشته باشید اعتماد کارفرما نسبت به شما از بین می‌رود و این موضوع می‌تواند گرفتن پروژه‌های بعدی را برای شما با مشکل مواجه کند. با این اوصاف بهتر است برای خود یک پلن و برنامه ریزی هفتگی یا ماهیانه داشته باشید و طبق آن پیش بروید تا بتوانید به همه پروژه‌های خود رسیدگی کنید و رضایت کارفرما را نیز جلب کنید.

6.    رقبای خود را بشناسید و از آنها کمک بگیرید.

اگر سعی کنید رقبای خود را بشناسید می توانید ایده‌هایی را در زمینه فریلنسری از آنها بگیرید و بهتر و موفق‌تر عمل کنید. با یک سرچ و جستجوی ساده می‌توانید همکاران و رقبای خود را بشناسید و با صحبت کردن با آنها بتوانید با نقاط مثبت و منفی این شغل آشنا شوید.

چرا به سمت فریلنسری برویم؟

تا به اینجا می‌توان گفت با فریلنسری و فریلنسر موفق بودن آشنا شده‌اید. در این بخش می‌خواهیم به شما بگوییم که چرا باید به سمت فریلنسری بروید؟ همانطور که می‌دانید دنیای امروز دنیای اینترنت و فضای مجازی است و بیشتر کسب و کارها از طریق اینترنت و فضای مجازی کسب در آمد می‌کنند. با این وجود کارفرمایان نیز ترجیح می‌دهند پروژه خود را به افرادی که به صورت فریلنسری و دورکاری فعالیت می‌کنند بسپارند. به همین منظور بهتر است که اگر توانایی فریلنسر شدن را دارید وارد دنیای فریلنسری شوید و از این طریق کسب درآمد کنید.

چرا به سمت فریلنسری برویم؟

چرا به سمت فریلنسری برویم؟

یک فریلنسر موفق چه ویژگی‌ها و توانایی‌هایی دارد؟

فریلنسرها معمولا باید دارای ویژگی‌ها و توانایی‌های خاصی باشند تا بتوانند در زمینه فعالیت خود به بهترین شکل ممکن عمل کنند. به همین منظور تعدادی از ویژگی‌ها وتوانایی‌های فریلنسرهای موفق را در ادامه بیان می‌کنیم.

توانایی کار به صورت مستقل

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که تمایل به حضور در دفتر کار و تعامل با همکاران به صورت حضوری دارید، فریلنسر خوبی نخواهید شد. زیرا یکی از مهمترین مواردی که می‌تواند شما را به یک فریلنسر موفق تبدیل کند، داشتن روحیه کاری به صورت مستقل است.

انتقاد پذیر بودن

سعی کنید انتقاد پذیر باشید تا بتوانید در کار خود موفق شوید. انتقادات صحیح را بپذیرید و در مقابل انتقادات غلط گارد نگیرید و سعی کنید طرف مقابل را قانع کنید. در صورتی که تحت هیچ شرایطی انتقاد پذیر نباشید، از دنیای فریلنسری دور خواهید شد.

اجتماعی بودن

یکی از مراحل گرفتن پروژه و انجام کار فریلنسری این است که اجتماعی باشید و بتوانید یک ارتباط مفید و موثر با کارفرما برقرار کنید. سردی در رفتار با کارفرما می‌تواند شانس شما برای انتخاب و انجام پروژه را کم کند.

مسئولیت پذیر بودن

در مقابل پروژه و کاری که دریافت می‌کنید از لحاظ کیفیت و زمان انجام پروژه مسئولیت پذیر باشید. عدم مسئولیت شما نسبت به پروژه و کارتان می‌تواند به کارفرما ضربه بزند.

تغییر پذیر بودن

دنیای اینترنت، دنیای تغییرات است. پس اگر می‌خواهید یک فریلنسر موفق باشید باید تغییر پذیر بودن را در خود تقویت کنید و با تغییرات سازگار باشید.

تغییر پذیر بودن

تغییر پذیر بودن

سخن پایانی

در این مطلب به بررسی شغل فریلنسری و همچنین اینکه چگونه می‌توانیم یک فریلنسر موفق باشیم پرداخته‌ایم. با توجه به موارد بیان شده فریلنسری از مزایا و معایبی برخوردار است و همه افراد نمی‌توانند فریلنسر شوند. زیرا فریلنسرها باید دارای توانایی‌هایی باشند که در قسمت‌های فوق به صورت مختصر به بررسی هر یک از آنها پرداخته‌ایم. شرکت وبانو در جهت رشد و ارتقاء کسب و کارها قدم برمی‌دارد. با این وجود اگر صاحب کسب و کاری هستید و قصد دیده شدن و ارتقاء کسب و کار و برند خود را دارید با مشاوران ما در تماس باشید.

 

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *