محتوای صفحه مقاله باید چند کلمه باشد؟

محتوای صفحه مقاله باید چند کلمه باشد؟


افرادی که به تازگی وارد حوزه تولید محتوا و سئو شده اند همواره این سوال برایشان پیش می آید که حداقل و حداکثر تعداد کلماتی که باید برای محتوا در نظر بگیرند چقدر است؟ تعداد کلمات مناسب برای محتوای مقاله چقدر است؟ تعداد کلمات مناسب برای محتوای محصول چقدر است؟ آیا تعداد کلمات یک محتوا در سئو سایت تاثیر دارد؟ وبانو در این مقاله به بررسی این سوالات و هر آنچه لازم است در رابطه با تعداد کلمات محتوای مقاله و یا محصول بدانید می پردازد.

اجازه دهید پاسخ این سوال را با ارائه مثالی آغاز کنیم. اگر شما عبارت “بهترین شرکت تولید محتوا” را در گوگل سرچ کنید مسلما با وبسایت های زیادی مواجه می شوید که هر کدام از آنها محتوایی در این رابطه ارائه داده اند. حداقل تعداد کلمه این محتوا 700 و حداکثر آن بین 1500 تا 2000 کلمه می باشد. بنابراین نمی توان تعداد معلومی از کلمات را برای این محتوا تعیین کرد. البته این نکته را نیز در نظر داشته باشید که موتورهای جستجو گوگل برای محتواهای کامل تر امتیازات بهتری در نظر می گیرند. با این اوصاف اگر صفحات اول گوگل را بررسی کنید، خواهید دید که تعداد کلمات محتوای آن بیشتر از صفحاتی می باشند که در رتبه های پایین تر قرار دارند.

محتوای صفحه مقاله باید چند کلمه باشد؟

محتوای صفحه مقاله باید چند کلمه باشد؟

محتوای صفحه محصول باید چند کلمه باشد؟

تعداد کلمات محتوای محصول به عوامل مختلفی بستگی دارد. اما این نکته را نیز در نظر داشته باشید که محتوای محصول باید حداقل 300 کلمه باشد تا گوگل بتواند برای آن ارزش قائل شود و جایگاهی را در برابر رقبا برای سایت و محصول شما در نظر بگیرد. با این وجود هرچه تعداد کلمات محتوای محصول بیشتر شود به مراتب ارزش محتوا از نظر موتورهای جستجو گوگل بیشتر می شود. شاید اکنون با خود فکر کنید که افزایش تعداد کلمات محتوای محصول، تنها معیاری است که به کمک آن می توانید نرخ فروش را بالا ببرید. اما این تفکری غلط است و شما باید به سئو صفحه محصولات نیز توجه کافی داشته باشید.

با توجه به این موارد برای تولید محتوای محصول بهتر است به بررسی کامل محصول و ویژگی های آن بپردازید. قدم بعدی قرار دادن محتوای محصول در سایت است. در اینجا باید از افراد متخصص در زمینه سئو کمک بگیرید تا بتوانند سئو محصول را برای سایت شما بهینه کنند. وبانو در تولید محتوای محصول، قرار دادن محصول در سایت و بهینه سازی سئو محصولات سایت به شما کمک می کند.

عوامل تاثیر گذار در تعیین تعداد کلمات محتوا

از مهمترین عوامل تاثیر گذار در تعیین تعداد کلمات محتوای محصول و مقاله به موارد زیر می توان اشاره کرد:

عمومی یا اختصاصی بودن محتوا

برخی از محتواها مخاطبان هدف گسترده ای دارند از همین رو تعداد رقبا نیز زیاد می باشد. در چنین محتواهایی باید تعداد کلمات حداقل 700 تا 1000 کلمه باشد تا بتوانید در میان رقبا رتبه خوبی از موتورهای جستجو دریافت کنید.

عملکرد رقبا

بهتر است قبل از تولید محتوای مقاله یا محصول به بررسی سایت و محتواهای رقبا بپردازید تا بتوانید دید کلی از تعداد کلمات محتوا به دست بیاورید.

تعداد کلمات کلیدی مدنظر

قبل از تولید محتوا بهتر است کلمات کلیدی مدنظر را لیست کنید تا در هنگام تولید محتوا بتوانید از این کلمات کلیدی به درستی استفاده کنید. برخی از موضوعات دارای تعداد زیادی کلمه کلیدی می باشند که این موضوعات به مراتب به تعداد کلمات بیشتری برای محتوا نیاز دارند. البته این نکته را نیز در نظر داشته باشید که موتورهای جستجوی گوگل برای محتواهای خیلی طولانی ارزشی قائل نمی شوند.

تعداد کلمات کلیدی

تعداد کلمات کلیدی

چرا محتواهای طولانی رتبه بهتری از موتورهای جستجو گوگل دریافت می کنند؟

اگر بتوانید محتواهای طولانی (بیش از 1000 کلمه) برای مقالات سایت بنویسید شانس بیشتری برای به دست آوردن رتبه های بالا و عالی توسط موتورهای جستجو خواهید داشت. یکی از دلایلی که نشان می دهد موتورهای جستجو گوگل ارزش بیشتری برای محتواهای طولانی قائل می شوند، این است که موتورهای جستجو گوگل در محتواهای طولانی نشانه های بیشتری را پیدا می کنند و آسان تر می توانند هدف آن محتوا را درک کنند. به منظور تولید محتواهای طولانی بهتر است که تعادل استفاده از کلمات کلیدی را نیز در محتوا در نظر بگیرید.

چطور می توانیم محتواهای طولانی را جذاب تر کنیم؟

زمانی که صحبت از تولید محتوای طولانی می شود شاید با خود فکر کنید که این محتواها ممکن است برای مخاطب خسته کننده باشند. اما شما باید محتواهای طولانی را به گونه ای بنویسید که مخاطب به سمت خواندن آنها ترغیب شود. به همین منظور تعدادی از استراتژی هایی که می توانید برای نوشتن محتواهای طولانی جذاب بکار ببرید را در این قسمت بیان می کنیم.

  • سعی کنید مقدمه ای جذاب برای محتوا بنویسید تا بتوانید مخاطب را به سمت خواندن بقیه مطالب ترغیب کنید.
  • از عناوین و تیترهای جذاب استفاده کنید.
  • با توجه به موضوع از عکس های مرتبط در متن استفاده کنید.
  • در صورت نیاز از علائم نگارشی استفاده کنید تا متن محتوا خوانایی بهتری داشته باشد.

ارتباط خوانا بودن محتوا با تعداد کلمات آن

بسیاری از نویسندگان برای اینکه بتوانند محتواهای طولانی تری بنویسند از چارچوب اصلی موضوع خارج می شوند و از کلمات و عبارت هایی استفاده می کنند که برای مخاطب قابل درک نیست. این کار اشتباه است و علاوه بر اینکه رتبه خوبی در گوگل دریافت نمی کند، برای مخاطب نیز جذاب نیست. به منظور خوانا بودن محتوا باید در ابتدا لیستی از کلمات کلیدی تهیه کنید و در بخش های مختلف محتوا از آن استفاده کنید تا بتوانید محتوایی با کیفیت و طولانی تولید کنید.

ارتباط خوانا بودن محتوا با تعداد کلمات آن

ارتباط خوانا بودن محتوا با تعداد کلمات آن

سخن نهایی

همانطور که در بخش های فوق اشاره کرده ایم، نمی توان تعداد کلمات یک محتوا را به صورت کامل مشخص کرد و این موضوع به عوامل مختلفی بستگی دارد. با این وجود حداقل تعداد کلمات محتوای محصول 300 کلمه و حداقل تعداد کلمات محتوای مقاله، 700 کلمه است.

اگر به دنبال نویسندگان ماهر و با تجربه برای تولید محتوای محصول یا مقاله هستید، وبانو به شما کمک می کند. وبانو دارای یک تیم تولید محتوای حرفه ای می باشد که محتواهای اختصاصی، یونیک و مطابق با اصول سئو برای شما تولید می کنند. جهت سفارش تولید محتوا با ما در تماس باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *