مزایا و معایب کسب و کار اینترنتی چیست؟

مزایا و معایب کسب و کار اینترنتی چیست؟


امروزه به دلیل شیوع بیماری های واگیردار همه افراد به دنبال راه اندازه یک کسب و کار سودمند و اینترنتی هستند. اما قبل از اینکه به بررسی مزایا و معایب کسب و کار اینترنتی بپردازیم باید بگوییم که کسب و کارهای اینترنتی در واقع همان کارها و شغل هایی هستند که به صورت آنلاین و در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به فروش و یا ارائه محصول و خدمات خود می پردازند.

امروزه بیشتر مشاغل به صورت اینترنتی فعالیت می کنند و کمتر کسی به سمت کسب و کارهای سنتی می رود.

مزایا و معایب کسب و کار اینترنتی چیست؟

مزایا و معایب کسب و کار اینترنتی چیست؟

مزایای کسب و کار اینترنتی

از مهمترین مزیت های کسب و کارهای اینترنتی به موارد زیر می توان اشاره کرد. همین مزیت ها باعث روی آوردن افراد به این کسب و کارها شده اند.

سرمایه اندک

برای راه اندازی و ایجاد یک کسب و کار اینترنتی به سرمایه اندکی نیاز دارید. این موضوع می تواند یکی از مهمترین و اصلی ترین مزایای کسب و کارهای اینترنتی بشمار رود. در واقع با راه اندازی یک صفحه اینستاگرام و یا راه اندازی یک صفحه در شبکه های اجتماعی مختلف می توانید خدمات و یا محصولات خود را در معرض دید افراد بیشتری قرار دید و از این طریق کسب درآمد کنید. بر خلاف کسب و کارهای سنتی، در کسب و کارهای اینترنتی هزینه انباردار، پرسنل بخش های مختلف، محل کار و تجهیزات حذف می شود.

عدم محدودیت جغرافیایی و مکانی

یکی دیگر از مزایای کسب و کارهای اینترنتی عدم محدودیت جغرافیایی و مکانی می باشد. به این صورت که شما می توانید محصولات و یا خدمات خود را معرض دید افراد مختلف در سراسر جهان قرار دهید تا بتوانند به صورت آنلاین محصول و یا خدمت مورد نیاز خود را مشاهده و در صورت تمایل به صورت اینترنتی سفارش دهند.

فروش 24 ساعته

کسب و کارهای اینترنتی بر خلاف کسب و کارهای سنتی می توانند به صورت 24 ساعته فعالیت کنند و فروش داشته باشند. به عنوان مثال شما می توانید زمانی که خواب هستید هم کسب درآمد کنید. این در حالی است که کسب و کارهای سنتی این امکان را برای شما فراهم نمی کنند.

ارتباط با افراد بیشتر

یکی دیگر از مواردی که از مزایای کسب و کارهای اینترنتی بشمار می رود، ارتباط با افراد بیشتر است. به عنوان مثال اگر شما ارائه دهنده یک خدمت و یا فروشنده یک محصول هستید می توانید خدمات و یا محصولات خود را در معرض دید افراد بیشتری قرار دهید. زیرا امروزه افراد مختلف بیشتر وقت خود را در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی می گذرانند. این موضوع به برندینگ شما کمک می کند و باعث تقویت و رشد کسب و کارتان می شود.

تبلیغات هوشمندانه

در کسب و کارهای سنتی، به منظور تبلیغ کسب و کار برگه هایی با عنوان تراکت های تبلیغاتی چاپ می کنند. اما اینکه چه افرادی این تراکت ها را مشاهده می کنند مشخص نیست. اما در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی امکان تبلیغات به صورت مفید و هدفمند فراهم شده است. علاوه بر آن در شبکه های اجتماعی می توانید تبلیغات کسب و کار خود را به افراد و صفحات مرتبط بسپارید تا بازدهی بهتری داشته باشید.

تبلیغات هوشمندانه

تبلیغات هوشمندانه

معایب کسب و کار اینترنتی

کسب و کارهای اینترنتی نیز در کنار مزایایی که دارند از معایبی نیز برخوردارند که از مهمترین آنها به موارد زیر می توان اشاره کرد:

انجام معاملات به صورت غیر حضوری

یکی از مهمترین معایبی که می تواند در برخی مواقع باعث عدم جلب اعتماد مشتری شود، معاملات غیر حضوری است. در کسب و کارهای سنتی مشتری به صورت حضوری محصول را مشاهده می کند اما در کسب و کار اینترنتی امکان مشاهده محصول به صورت حضوری و فیزیکی وجود ندارد و برخی از مشتریان در این مورد نمی توانند اعتماد کنند. البته این نکته را نیز در نظر داشته باشید که اگر شما محصولات خود را در بالاترین کیفیت عرضه کنید، مشتریان بیشتری به سمت شما جلب می شوند و همین افزایش مشتری می تواند در جلب اعتماد نیز تاثیر گذار باشد.

تهدیدات امنیتی

امروزه همه کسب و کارها چه سنتی و چه اینترنتی در معرض تهدیدات امنیتی قرار دارند که با مدیریت درست می توان کمترین ضربه را خورد. امروزه بیشتر افراد به دلیل عدم آگاهی کافی از استراتژی های شبکه های اجتماعی فریب افراد سودجو و به اصطلاح هکر را می خورند. اما با مدیریت درست می توان از این خطر در امان ماند. وبانو امکان مدیریت شبکه های اجتماعی را فراهم کرده است که می توانید از آن برای مدیریت شبکه های اجتماعی و همچنین حفظ و ارتقا امنیت کمک بگیرید.

تهدیدات امنیتی

تهدیدات امنیتی

نیاز به افراد متخصص

شبکه های اجتماعی دارای یکسری استراتژی هایی می باشند که باید طبق آنها عمل شود. در غیر اینصورت می تواند آثار زیان باری را برای صفحه شما به همراه داشته باشد. به همین منظور می توانید از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید. ادمین می تواند به شما یک برنامه کلی از روند پیشرفت صفحه ارائه و صفحه شما را آنطور که باید مدیریت کند. وبانو در این زمینه به شما کمک می کند.

رقابت زیاد

همانطور که می دانید امروزه بیشتر افراد در زمینه های مختلف، کسب و کار اینترنتی راه اندازی کرده اند و این موضوع می تواند تا حدی کار را سخت کند. اگر بتوانید کسب و کار خود را در فضای مجازی رونق دهید، در برابر رقبا نیز موفق خواهید شد.

ایجاد اختلال در اینترنت

یکی دیگر از معایب کسب و کارهای اینترنتی، ایجاد اختلال در فضای اینترنت می باشد و این موضوع در برخی مواقع می تواند آثار زیان باری را به همراه داشته باشد.

چگونه می توانیم در کسب و کار اینترنتی موفق باشیم؟

در بخش های فوق به بررسی مزایا و معایب کسب و کارهای اینترنتی پرداخته ایم. اکنون می خواهیم به بررسی مواردی بپردازیم که در موفقیت شما در کسب و کار اینترنتی تاثیر گذارند.

یکی از اولین قدم هایی که برای موفقیت در کسب و کار اینترنتی باید بردارید، اعتماد سازی و جلب اعتماد مخاطب است. به همین منظور در ابتدا به فکر درآمد زایی نباشید و سعی کنید با ارائه خدمات و محصولات با کیفیت اعتماد مشتری را نسبت به کسب و کار خود جلب کنید.

دومین قدم برای موفقیت در کسب و کار اینترنتی، تعامل مفید و موثر با مخاطب یا مشتری است. به همین منظور می توانید ادمین استخدام کنید تا ادمین بتواند تعامل موثری با مخاطب شما داشته باشد.

به طور کلی اگر می خواهید در این کسب و کارها موفق باشید و یک گام جلوتر از رقبا قدم بردارید، یک ادمین برای صفحه شبکه اجتماعی خود استخدام کنید تا صفحه شما را مطابق با استراتژی های شبکه های اجتماعی مدیریت کند.

چگونه می توانیم در کسب و کار اینترنتی موفق باشیم؟

چگونه می توانیم در کسب و کار اینترنتی موفق باشیم؟

سخن نهایی

با توجه به مزایا و معایبی که در این مقاله بیان شده است باید بگوییم که کسب و کارهای اینترنتی نیز همانند کسب و کارهای سنتی دارای یکسری نقاط مثبت و یکسری نقاط منفی می باشند. با این وجود دنیای امروز دنیای دیجیتال است و بهتر است که به سمت راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی بروید. اگر می خواهید در کسب و کار اینترنتی خود رشد و موفقیت های روز افزونی کسب کنید با وبانو در تماس باشید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *