اگر می خواهید بدانید چگونه فروش و مشتریان سایت خود را افزایش دهید، ما برای شما پیشنهاد های کاربردی زیادی داریم.

روش های افزایش فروش و مشتریان سایت

روش های افزایش فروش و مشتریان سایت

مطمئنا شما به طور مداوم برای بهبود استراتژی تجارت الکترونیک خود تلاش کرده اید. اما همیشه استراتژی هایی برای بهینه سازی و روش هایی برای بالا بردن میزان سود شما وجود دارد.

این مقاله شما را با چندین نکته طراحی شده برای افزایش درآمد آشنا می کند. اگر توصیه های ما را دنبال کنید، سود بسیاری در انتظار شما خواهد بود.

1. سئوی وب سایت خود را بهبود بخشید

اگر می خواهید فروش آنلاین را افزایش دهید، بهبود سئوی وب سایت خود یک ایده عالی برای شروع است. سئو مخفف “بهینه سازی موتور جستجو” است و به تمرین بیشتر دیده شدن وب سایت شما در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) اشاره دارد.

به عبارت دیگر، زمانی که شخصی یک عبارت مرتبط را در گوگل جستجو می کند، احتمالاً وب سایت شما در فهرست نتایج بالاتر ظاهر می شود. و از آنجایی که مردم بیشتر بر روی وب سایت هایی کلیک می کنند که در لیست بالاتر به نظر می رسند، این می تواند منجر به ترافیک بیشتر و در نهایت فروش بیشتر شود.

بهبود سئوی شما می تواند موجب افزایش اعتماد و اعتبار در میان مشتریان شود. به هر حال، اگر وب سایت شما در سطح بالایی از SERP ها ظاهر می شود، باید به این دلیل باشد که شما در موضوع خود یک مرجع هستید، درست است؟ بنابراین اگر به دنبال راه هایی برای افزایش فروش آنلاین هستید، بهبود سئوی وب سایت خود یک مکان عالی برای شروع است.

2. نظرات مشتریان را نشان دهید

هیچ چیز به اندازه شنیدن افراد دیگری که با یک محصول یا خدمات موفق بوده اند، اعتماد و اطمینان ایجاد نمی کند. زمانی که مشتریان شاهد تجربیات مثبت دیگران باشند، احتمال خرید بالا می رود.

این جایی است که توصیفات مشتری وارد می شود. نظر مشتریان روشی عالی برای افزایش فروش آنلاین می باشد. آنها به اطرافیان خود ثابت می کنند که محصول شما قطعا ارزش خرید دارد.

بنابراین، اگر می پرسید چگونه فروش آنلاین را افزایش دهید، پاسخ افزایش اعتماد مشتری است. با جمع آوری نظرات مشتریان و به نمایش گذاشتن آنها در وب سایت خود شروع کنید.

3. از رسانه های اجتماعی برای تبلیغ پیشنهادات ویژه استفاده کنید

سوشال مدیا یا رسانه اجتماعی ابزاری قدر در بازاریابی دیجیتال است. با میلیاردها کاربر در سراسر جهان، این یک راه عالی برای دستیابی سریع و آسان به مخاطبان زیادی است.

به عنوان مثال، از هر 2 کاربر اینستاگرام، 1 نفر از این برنامه برای یافتن برندها گزارش می دهند. این به خودی خود دلیل قانع کننده ای برای درک بهتر تجارت الکترونیک در اینستاگرام می باشد. زمانی که حرف از تبلیغ پیشنهادات ویژه و افزایش فروش آنلاین می شود، رسانه های اجتماعی می توانند تاثیر بسزایی داشته باشند.

از رسانه های اجتماعی برای تبلیغ پیشنهادات ویژه استفاده کنید

از رسانه های اجتماعی برای تبلیغ پیشنهادات ویژه استفاده کنید

با به اشتراک گذاشتن آفرها و تخفیف های ویژه با فالوورهای خود، می توانید آنها را به خرید از فروشگاه اینترنتی خود تشویق کنید. این یک تاکتیک عالی است.

از پلتفرم هایی مانند فیس بوک و اینستاگرام برای اجرای تبلیغات هدفمند استفاده کنید. این کار به شما کمک می کند تا به مخاطب بسیار خاص خود برسید. احتمال این که این مخاطب خاص شما تبدیل به مشتری شود بسیار بالا است.

4. یک ربات چت نصب کنید تا به افراد کمک کنید آنچه را که به دنبال آن هستند پیدا کنند

چت ربات های تجارت الکترونیک موفقیت مخفی بسیاری از مشاغل هستند. آنها با آسان کردن خرید برای بازدیدکنندگان سایت، نرخ تبدیل را افزایش می دهند. هنگامی که یک ربات چت را انتخاب می کنید، مطمئن شوید که یکی از ربات های زیر را دریافت می کنید:

  • از طریق در دسترس بودن 24 ساعته، رضایت فوری را به مشتریان خود ارائه دهید
  • توصیه های شخصی ارائه دهید
  • مکالمه ای شبیه به انسان ارائه دهید

یک چت بات که به خوبی انتخاب شده است، یک تجربه خرید یکپارچه و راحت ایجاد می کند و کاربران را تشویق به خرید می کند. همچنین، چت ربات ها می توانند فرصت های فروش متقابل را به شما بشناساند و همینطور موجب جذب سرنخ هایی که ممکن است از دست رفته باشند، شود.

5. مطمئن شوید که تجربه مشتری شما درجه یک است

وقتی به دنبال افزایش فروش آنلاین خود هستید، تجربه مشتری را نادیده نگیرید.

در دنیای امروزی مشتریان هنگام خرید به راحتی و خدمات عالی در خرید انلاین عادت کرده اند. اگر آنها تجربه خوبی در وب سایت شما نداشته باشند، احتمالاً کسب و کار خود را به جای دیگری می برند. چشم انداز دیجیتال رقابتی است. اگر شما یک تجربه آسان برای مشتری ارائه نمی کنید، رقیب شما این کار را انجام می دهد.

چند کار کلیدی وجود دارد که می توانید انجام دهید تا مطمئن شوید که تجربه مشتری شما درجه یک است. البته روش های بیشتری برای افزایش تجربه مثبت مشتری وجود دارد، ما در زیر به چند نکته اشاره خواهیم کرد.

  • ابتدا مطمئن شوید که وب سایت شما برای پیمایش آسان و کاربر پسند است. مخاطبان شما باید بدون هیچ دردسری آنچه را که می خواهند پیدا کنند آن را به راحتی بررسی کنند.
  • دوم، مطمئن شوید که برند خود را به شیوه ای حرفه ای ارائه می کنید. مشتریان یک نگاه به یک سایت به هم ریخته و آماتور می اندازند و برای همیشه از آن چشم پوشی می کنند. برند شما فرصتی است برای شکل دادن به دیدگاهی که مشتریان از شما دارند. آن را به شانس نسپارید، در برندسازی خود حرفه ای باشید.
  • سوم، ارائه خدمات خوب به مشتریان. اگر مشتری شما در مورد خرید خود مشکلی داشته باشد، باید بتواند بدون هیچ گونه مشکلی به فردی دسترسی پیدا کند که بتواند فورا به او کمک کند. گاهی اوقات آن فرد تنها یک چت بات است.

6. تخفیف، تبلیغات و پکیج ارائه دهید

یکی از راه های عالی برای افزایش فروش آنلاین، ارائه تخفیف ها، تبلیغات و پکیج ها است.

با ارائه تخفیف، می توانید مشتریانی را که ممکن است به خرید فکر کنند جلب کنید. تکنیک فوریت در اینجا بسیار تاثیر گذار است؛ بنابراین حتماً این تکنیک را با پیشنهاد خود استفاده کنید.

ارائه یک هدیه یا بسته تبلیغاتی به مردم انگیزه می دهد تا بیشتر از شما خرید کنند. مثلا اگر شخصی یک بطری شستشوی صورت در سبد خرید خود دارد، از او بپرسید که آیا به پکیج حمام نیز نیاز دارد یا خیر. پکیج شما ممکن است شامل شامپو، نرم کننده و شستشوی بدن باشد.

با بزرگ کردن اجناس با هم، می توانید قیمتی با تخفیف ارائه دهید. زمانی که هزینه سفارش بالا میرود سود از دست رفته جبران می شود.

7. پیشنهاد اشتراک مشتریان را در نظر بگیرید

بعضی اوقات، خریداران آنلاین نمی خواهند برای سفارش مجدد همان محصول که، دچار دردسر شوند.

اینجاست که اشتراک ایده بسیار خوبی به نظر می رسد.

پیشنهاد اشتراک مشتریان را در نظر بگیرید

پیشنهاد اشتراک مشتریان را در نظر بگیرید

این مدل قیمت گذاری می تواند برای شغل هایی که محصولاتی را می فروشند یا خدماتی را ارائه می کنند که به طور مداوم مورد استفاده قرار می گیرند بسیار سودمند باشد. نه تنها یک جریان ثابت درآمد را فراهم می کند، بلکه به ایجاد وفاداری مشتری نیز کمک می کند. تلاش برای لغو یک مدل اشتراک بیشتر از عدم سفارش مجدد کالا است.

مدل های اشتراک خود را تشویق کنید. این کار را با ارائه نرخ کمتری به مشترکین نسبت به خرید اولی ها یا یک هدیه تبلیغاتی انجام دهید.

8. بازگشت را آسان کنید

هر صاحب کسب و کار آنلاین می داند که بازده ضروری است. آیا می دانستید که بازدهی که آسان باشد موجب افزایش فروش آنلاین شما می شود؟

درست است. با سهولت در بازگرداندن اقلام برای مشتریان، می توانید حس اعتماد و اطمینانی ایجاد کنید که آنها را تشویق می کند تا در آینده دوباره از شما خرید کنند.

با ارائه حمل و نقل رایگان در همه موارد برگشتی شروع کنید. این یکی از بزرگترین مشکلات برای برگرداندن یک کالا را از میان می برد. سپس، مطمئن شوید که خط مشی بازگشت شما به راحتی قابل یافتن و درک است.

در نهایت، فرآیند به سرعت و کارآمد باز می گردد تا هر گونه ناراحتی برای مشتریان شما به حداقل برسد. با پیروی کردن از این مراحل ساده، می توانید بازدهی کسب و کار خود را به انرژی مثبتی برای کار خود تبدیل کنید و فروش آنلاین خود را بهبود بخشید.

9. انتخاب های کمتری ارائه دهید

وقتی با گزینه های زیاد مواجه می شوند، مردم در تلاش برای تصمیم گیری در مورد آنچه می خواهند گیر می کنند. زمانی که شک دارید، ممکن است مدتی را به فکر کردن در مورد خرید یا مقایسه قیمت ها سپری کنید. این برای تجارت مضر است چون می تواند باعث از دست دادن فروش شود.

بهترین راه حل چیست؟ اطلاعات ساختاری به طوری که بازدیدکنندگان فقط چند محصول مختلف را در هر زمان مشاهده کنند. این باعث می شود هنگام بررسی عمیق همه مارک ها، گم نشوند. با چند گزینه پیش روی آنها، مسیر روشنی برای رسیدن به خواسته خود دارند.

10. مخاطبان شبیه به هم را هدف قرار دهید

مخاطبان شبیه به هم گروهی از افراد هستند که ویژگی های مشابهی با مشتریان فعلی شما دارند. با هدف قرار دادن این مخاطبان، به احتمال زیاد به افرادی دسترسی خواهید داشت که به آنچه می فروشید علاقه مند هستند.

چندین راه متفاوت برای به وجود آوردن مخاطبین مشابه وجود دارد. می توانید از داده های وب سایت، رسانه های اجتماعی یا حتی منابع آفلاین خود استفاده کنید. فیس بوک با یک گزینه مشابه هنگام ایجاد تبلیغات، کار را آسان می کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *