کاربردی ترین افزونه های ورد پرس

کاربردی ترین افزونه های ورد پرس


طراح و پایه گذار وردپرس مت مولونگ  اثر خود را به کاربران در سال 2003 عرضه کرد. اولین نسخه وردپرس شامل قالب های جدید، یک رابط مدیریت جدید و ایجاد قالب های سازگار با 1.1  XHTML بود. پس از آن در می 2004 نسخه 1.2 وردپرس با معمای افزونه ارائه شد. که به کاربران این امکان را می دهد تا با نوشتن افزونه های خود و به اشتراک گذاری آن ها با سایر افراد جامعه عملکرد وردپرس را گسترش دهند.

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا، برنامه ای تحت وب است که تشکیل شده از قالب ها و پوسته های متنوعی می باشد. از ابتدا تنها یک سرویس وبلاگ نویسی رایگان بود و امکانات بسیار خوبی در اختیار کاربران قرار می داد. و پس از آن به صورت یک سیستم مدیریت محتوا برای مدیریت سایت معرفی شد. و به طور رایگان در اختیار کاربران قرار گرفت. وردپرس با زبان برنامه نویسی PHP نوشته شده و از دیتابیس Mysql بهره می برد. شما با استفاده از وردپرس بدون داشتن مهارت می توانید سایتی برای خود راه اندازی کنید و یا با مراجعه به سایت وبانو از خدمات این شرکت استفاده نمایید.

یک سایت وردپرسی بدون افزونه نمی تواند نیازهای کاربران به امکانات مختلف را رفع نماید. زیرا با وجود افزونه ها امکانات و آپشن های مورد نیاز سایت برای کاربر فراهم می شود. بنابراین افزونه ها امکاناتی از قبیل افزایش سرعت سایت، افزایش امنیت سایت، قابلیت اتصال به درگاه های مختلف پرداخت و… را به سایت وردپرس هدیه می دهند. نصب افزونه در وردپرس به سه روش امکان پذیر است. در زیر به شرح آن ها خواهیم پرداخت.

1- نصب افزونه وردپرس از طریق مخزن وردپرس

برای نصب افزونه مورد نظر ابتدا وارد پنل کاربری خود شوید. اگر زبان وردپرس فارسی بود گزینه افزونه ها را از منوی سمت راست و اگر زبان وردپرس انگلیسی بود گزینه plugins را از منوی سمت چپ انتخاب کنید و از زیر منوی بوجود آمده گزینه Add  را انتخا نمایید. پس از انجام این مراحل وارد صفحه ای می شوید که در قسمت جستجو باید نام افزونه مورد نظر خود را وارد نمایید و اجازه دهید تا افزونه در نتایج لود شود. پس از آن گزینه lnstall را انتخاب و گزینه فعال کردن را کلیک کنید و منتظر بمانید تا افزونه نصب شود.

2- نصب افزونه وردپرس از طریق آپلود مستقیم در وردپرس

برای نصب افزونه با استفاده از آپلود مستقیم باید وارد پنل کاربری خود شوید و اگر زبان وردپرس فارسی بود گزینه افزونه ها از منوی سمت راست را انتخاب نمایید و اگر زبان وردپرس انگلیسی بود گزینه plugins را ازمنوی سمت چپ انتخاب کنید. و سپس از زیر منوی بوجود آمده گزینه Add را انتخاب و گزینه بارگذاری افزونه را کلیک نمایید. اکنون صفحه ای نمایش داده می شود که در بالای آن متنی با این عنوان” اگر افزونه ای با ساختار zip دارید، می توانید آن را بارگذاری و در اینجا نصب یا به روزرسانی کنید.” در زیر این متن جهت آپلود افزونه فضایی وجود دارد و باید توجه کنید که افزونه با فرمت zip دانلود شود. و پس از آن ابتدا گزینه نصب و سپس گزینه فعال کردن را انتخاب نمایید.

3- نصب افزونه وردپرس از طریق هاست

در این روش وارد هاست شوید، File Manager را انتخاب نمایید و سپس بر روی گزینه Public-HTML کلیک نمایید. پوشه Wp-content را باز کنید. وارد پوشه Plugins شوید و فایل زیپ افزونه را آپلود و Extract نمایید.

و درمرحله آخر وارد پیشخوان وردپرس شوید و از قسمت افزونه ها > افزونه های نصب شده، افزونه خود را فعال کنید.

انواع افزونه ها برای وردپرس

  • W3 Total cache

W3 Total cache یکی از افزونه هایی می باشد که مورد توجه کلیه وبمستران و کاربران قرار گرفته است. این افزونه با کاهش زمان بارگیری و افزایش عملکرد وبسایت و با استفاده از ویژگی هایی مانند جدیدترین متدهای سئو، یکپارچه سازی شبکه تحول محتوا و… تجربه کاربری سایت را برای کاربر بهبود می بخشد.

  • Mail chip

افزونه Mail chip با بیش از  2 میلیون نصب فعال بهترین افزونه در زمینه ارسال خبرنامه های مختلف در وردپرس می باشد. این افزونه به راحتی می تواند با اتصال به وب سایت کاربر به کلیه ایمیل ها دسترسی داشته باشد، ایمیل های کاربران را دریافت و خبرنامه های مورد نظر را برای دیگران ارسال نماید.

  • Woforms

Woforms یکی از افزونه های معروف وردپرس است که با بیش از 4 میلیون نصب فعال برای ساخت فرم های تماس مختلف در وردپرس، به کار می رود. وب سایت ها هر فعالیتی که داشته باشند به یک فرم تماس نیاز دارند، تا بازدید کنندگان و مشتریان بتوانند به راحتی با کاربر در تماس باشند.

  • Yoast SEO

با کمک افزونه Yoast SEO تاکنون میلیون ها وب سایت موفق شده اند، رتبه های بالایی در موتورهای جستجو کسب نمایند. این افزونه امکان افزودن برچسب های متاتگ و متا، ایجاد نقشه سایت و… را در اختیار کاربر قرار می دهد. به کمک این افزونه می توان به راحتی سایتی را بهینه کرد و بازدید کنندگان بیشتری از موتورهای جستجو جذب نمود.

  • UpdraftPlus

افزونه UpdraftPlus فرایند پشتیبان گیری و بازاریابی را ساده می کند. این افزونه قدرتمند پشتیبان گیری را به طور خودکار انجام داده و به کاربر اجازه می دهد از راه دور FTP، Rackspace و… را ذخیره نموده و در صورت ایجاد هرگونه مشکل وب سایت را می توان به آسانی با یک کلیک بازگرداند.

  • Sucuri

Sucuri یک افزونه رایگان است که با بیش از 800 هزار نصب فعال از بهترین افزونه های امنیتی می باشد. وظیفه این افزونه این است که سایت کاربر را در برابر حملات DDos، حملات XSS، تحدیدات بدافزار و… محافظت نماید.

  • Broken Link Checker

یکی از افزونه های واجب وردپرس Broken Link Checker می باشد که با بیش از 700 هزار نصب فعال کلیه پیوندهای داخلی و خارجی موجود در پست ها، نظرات، صفحات و… را در سایت کاربر جستجو کرده و پیوندهایی که دچا مشکل شده اند را شناسایی می کند. و پس از شناسایی پیوندهای خراب، امکان ویرایش پیوندها را مستقیما از صفحه افزونه برای کاربر فراهم می نماید و از بروزرسانی و ویرایش دستی هر لینک جلوگیری می کند.

افزونه های مربوط به سئو

یکی از مشکلاتی که کاربران تازه کار بعد از ورود به دنیای وب با آن روبرو می شوند، سئو کردن سایت و مطالب آن می باشد. برخی از کاربران تازه کار ترجیح می دهند برای اجرای سئو سراغ مطالعه مقالات آموزشی بروند، برخی در دوره های آموزشی سئو شرکت می کنند و برخی نیز به استفاده از افزونه های سئو روی می آورند. در ادامه به بهترین افزونه های سئو وردپرس می پردازیم.

  • Yoast

Yoast یکی از بهترین افزونه های سئو داخلی و نیز بهترین افزونه سئو در میان تمام پلاگین های ورد پرس می باشد. Yoast در دونسخه پولی و رایگان به مخاطب ارائه می شود. و از قابلیت های ارزشمند این افزونه می تون به موارد کمک به سئو کردن محتوا، کمک به تایید سطح دسترسی نویسندگان سایت، نشان دادن پیش نمایش هر صفحه در نتایج گوگل، آسان سازی اتصال به سرچ کنسول و… اشاره کرد.

  • RANK MATH SEO

RANK MATH SEO یکی از افزونه های قدرتمند در زمینه سئو سایت می باشد و در مدت زمان کوتاهی است که فعالیت خود را شروع کرده است. از قابلیت های آن می توان به کمک به مدیریت و ایجاد ریدایرکت ها، ساخت سایت مپ به طور خودکار، آمالیز کلی سئو سایت، ارائه پیشنهادات برای سئو، بررسی تعداد لینک های داخلی سایت و ارائه آمار و…. اشاره نمود.

  • YOAST LOCAL SEO

YOAST LOCAL SEO یا سئو محلی یکی از راهکارهایی می باشد که گوگل با رونمایی از الگوریتم موش کور و الگوریتم کبوتر در اختیار کاربران قرار داد. به کمک این راهکار کاربران سایت های خدماتی و فروشگاهی می توانند از بین مخاطبان ساکن در شهر خود بازدید بیشتری به وب سایت جذب نمایند.

افزونه مربوط به تصویر

هر وب سایتی از تصاویر افزونه گالری استفاده می کند تا نشان دادن تصاویر را با جذابیت بیشتر آسان نماید. اما گزینه های بسیار زیادی برای انتخاب وجود دارد و جستجوی همه موارد و پیدا کردن پلاگینی که ترکیبی مناسب از زیبایی شناسی و سهولت استفاده را در اختیار کاربر قرار دهد می تواند دشوار باشد. در زیر به شرح بهترین پلاگین های گالری عکس وردپرس و نحوه کار با پلاگین می پردازیم.

  • Modula

Modula یک افزونه کاربرپسند گالری وردپرس می باشد که به کاربر کمک می کند تا بسیار سریع گالری های جالب عکس و ویدئو را ایجاد کند. با استفاده از گزینه customization انعطاف پذیر modula می توان به راحتی گالری دلخواه را ایجاد نمود.

  • Nexgen gallery

Nexgen gallery یک افزونه اوپن سورس است که کاربر می تواند نسخه های اصلی آن را به صورت کاملا رایگان استفاده کند. و همچنین نسخه های ترجمه شده این افزونه نیز به کاربر ارائه می شود که امکاناتی نیز به دنبال آن اضافه شده است و می تواند آن ها را در ارائه کنندگان مجاز افزونه ارائه دهد. ازکارایی های این افزونه می توان به قالب ها و تمپلیت های زیبا، دکمه های شبکه اجتماعی، قابلیت آپلود به صورت فایل های زیپ برای نمایش در گالری و… اشاره نمود.

  • FOO Gallery

FOO Gallery یکی دیگر از بهترین افزونه گالری عکس وردپرس است. که ویژگی های ایده آلی به کاربران خود ارائه می کند. این افزونه نه تنها تصاویر بلکه ویدئوها را نیز به صورت یک گالری زیبا و کاملا ریسپانسیو برای نمایش در تلفن همراه به کاربران ارائه می کند. از مزایای آن می توان به ساخت گالری با درگ و دراپ کردن، ویرایش ساده و راحت تمام تصاویر و افکت ها، امکان کار در محیط ادیتور گوتنبرگ و… اشاره نمود.

چگونه امکانات بیشتری به سایت بیفزاییم؟

بسط امکانات و قابلیت ها در وردپرس از طریق نصب افزونه ها / پلاگین ها صورت می گیرد. در حالت کلی امکان افزودن قابلیت ها و ویژگی های متعدد در وردپرس از طریق افزونه ها میسر می شود و یا به عبارتی می توان گفت افزونه ها امکانات جدیدی را به به وردپرس کاربر اضافه می کنند. برای اینکه بتوانید امکانات بیشتری به سایت اضافه کنید و برای اطلاع از بهترین صفحه سازهای وردپرس از افزونه های ذکر شده در مقاله استفاده نمایید. همچنین می توانید برای مشاوره و راهنمایی دقیق تر به سایت وبانو مراجعه نمایید و از کارشناسان شرکت کمک بگیرید.

 

 

 

 

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *